Czwartek 11.03.2021.
Grupa II Misie
Temat dnia: Ufoludki
CELE OGÓLNE:
– poznanie możliwości aparatu artykulacyjnego;
– rozwijanie umiejętności artykulacyjnych, fonacyjnych;
– rozwijanie sprawności fizycznej;
– zachęcanie do eksperymentowania z własnym głosem
„Zielone ufoludki” -wprowadzenie piosenki
„Tańczące ufoludki” – zabawa ruchowa do piosenki „Zielone ufoludki”.
Zielone ufoludki
Mój brat wciąż czyta o kosmitach,
gwiazdach, planetach i orbitach.
O niczym innym nie chce słyszeć,
nawet do UFO listy pisze.
Wreszcie zasłużył na nagrodę
i latający ujrzał spodek,
bo wylądował dziś w ogródku
pojazd zielonych ufoludków.
Ref.: Zielone włosy, zielone butki,
całe zielone są ufoludki. (x2)
Kot na ich widok zaraz zmyka,
dziwnego boi się ludzika.
Pies szybko przykrył nos ogonem,
– Może to gryzie to zielone?
A czym się żywi śmieszny tworek ?
Czy zjedzą z nami podwieczorek?
Kompot dostały, tort dostały,
zjadły, wypiły, odleciały.
Ref.: Zielone włosy…
Rozmowa na temat wysłuchanej piosenki ,, Zielone ufoludki’’.
Rodzic zadaje dzieciom pytania do wysłuchanej piosenki:
- O czym jest ta piosenka?
- Co to są ufoludki?
- Kto bardzo lubił kosmitów?
- Co ujrzał chłopiec w piosence?
- Jak wyglądają ufoludki?
- Kto uciekał na widok ufoludka?
- Co zjadły ufoludki?
- Co zrobiły ufoludki, gdy już się najadły?
„Śpiewające ufoludki” – ćwiczenia emisyjne.
Dziecko śpiewa (na sylabie la) wybrany fragment piosenki, stosując się do tempa melodii.
„Mój ufoludek” – zabawa plastyczna przy piosence.
Rodzic ponownie włącza piosenkę. W czasie zwrotek dziecko rysuje na kartkach ciało ufoludka energicznymi kolistymi ruchami. Podczas refrenu dziecko i na przemian klaszcze w dłonie i tupie nogami w podłogę. Podczas ponownego słuchania piosenki dziecko dorysowuje swojemu ufoludkowi kończyny i dokleja oczy..
„Taniec z ufoludkiem.” rodzic włącza piosenkę, a dziecko tańczy ze swoim narysowanymi ufoludkiem w dowolny sposób.
„Ćwiczymy kosmiczne oddechy” – ćwiczenie oddechowe.
Dziecko leży na plecach, nogi ugięte w kolanach, stopy „przyklejone” do podłogi. Dziecko robi wdech nosem, a wydech ustami. Na brzuchu kładzie narysowanego przez siebie ufoludka.
„Język ufoludków” – ćwiczenia słuchowe, ćwiczenia artykulacyjne.
Rodzic mówi w ufoludkowym języku, a dziecko po nim powtarza np.: tili–tili–tle; pipi–pipi–si; gaga–
gaga–gu; fili–fili–bum; sato–selo–su; szutu–szutu–rzet; kulu–kulu–gulu; czelto–czeli –piczetili…
„Latające talerze” – zabawa z elementem rzutu.
Dziecko razem z rodzeństwem lub rodzicem stoją wzdłuż jednej linii, w bezpiecznej odległości od siebie. Na sygnał rodzica wyrzucają przed siebie plastikowe talerzyki. Następnie sprawdzają, który talerz doleciał najdalej.
„Pojazd dla mojego ufoludka” – praca plastyczna.
Dziecko odrysowuje dwa koła (duże i małe) w wybranych przez siebie kolorach i je wycina .Następnie przyklejają małe koło w centralnej części dużego koła, a na obwodzie doklejają małe kółka origami (okna).Rodzice mogą pomóc dziecku odrysować i wyciąć koła.
Ufoludek z plasteliny – praca plastyczna
https://www.youtube.com/watch?v=_4xkcH3MwnQ
Kolorowanki – ufoludki,
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/ufoludek-kolorowanka/
Drogie Dzieciaczki czekamy na zdjęcia Waszych prac: j.mydlak@zspborzecin.pl oraz j.golebiewska@zspborzecin.pl