10 marca – środa
Temat dnia: Sadzimy i siejemy.
Cele: Rozwijanie kompetencji arytmetycznych przez wprowadzenie zapisu dodawania cyfr, kształtowanie postawy proekologicznej, zakładanie domowej uprawy.
„Ogrodnik”– zabawa językowa, dzieci odpowiadają na pytania ; Czym zajmuje się ogrodnik?, Jakich narzędzi i przedmiotów używa w pracy?/ Np. grabie, łopata, konewka, sekator, nożyce, taczka, wiadro/. Dzieci dzielą te nazwy na sylaby i głoski, liczą głoski.
Zapraszamy do obejrzenia filmu „Ogrodnik”.
https://www.youtube.com/watch?v=UVua081mdrI
„Jakie to nasionko?” – zabawa badawcza. W oparciu o prawdziwe nasionka – rzeżuchy, rzodkiewki, fasoli – porównują wielkość, kształt nasionek. Można zajrzeć do „ Księgi Zabaw”-str. 54 – 55. Dzieci odpowiadają na pytania : Co potrzebuje roślina, żeby rosnąć? / podłoża, wody, światła – słońca, czyli ciepła/.
„Liczymy nasionka fasoli”– zabawa matematyczna, w której nasiona stają się liczmanami. Najpierw używamy słówka „i” oraz „to razem” podczas dokładania fasolek do siebie, np. 4 i 2 nasionka to razem 6, 5 i 3 to razem 8. Potem zamieniamy „i” na znak: „+”, a „to razem” na znak: „=”/równa się/. Bawimy się fasolkami i znakami matematycznymi przy różnych okazjach.
„Zakładamy ogródek” – można pokusić się o założenie domowej hodowli roślin i nasionek, np. cebulka do wody, fasolka do wody na gazie lub posianie rzeżuchy.
Kolorowanki „Ogrodnik”.
Praca z KP 3, 28 a – układanie historyjki obrazkowej, numerowanie obrazków we właściwej kolejności.
Praca z KP 3, 28 b – przeliczanie kwiatów w ogródku, wpisywanie liczb, dokonywanie obliczeń.
You must be logged in to post a comment.