10 marca  – środa

Temat dnia: Sadzimy i siejemy.

 

 

Cele: Rozwijanie kompetencji arytmetycznych przez wprowadzenie zapisu dodawania cyfr, kształtowanie postawy proekologicznej, zakładanie domowej uprawy.

 

„Ogrodnik”– zabawa językowa, dzieci odpowiadają na pytania ; Czym zajmuje się ogrodnik?, Jakich narzędzi i przedmiotów używa w pracy?/ Np. grabie, łopata, konewka, sekator, nożyce, taczka, wiadro/. Dzieci dzielą te nazwy na sylaby i głoski, liczą głoski.

 

Zapraszamy do obejrzenia filmu „Ogrodnik”.

https://www.youtube.com/watch?v=UVua081mdrI

 

„Jakie to nasionko?” – zabawa badawcza. W oparciu o prawdziwe nasionka – rzeżuchy, rzodkiewki, fasoli – porównują wielkość, kształt nasionek. Można zajrzeć do „ Księgi Zabaw”-str. 54 – 55. Dzieci odpowiadają na pytania : Co potrzebuje roślina, żeby rosnąć? / podłoża, wody, światła – słońca, czyli ciepła/.

 

„Liczymy nasionka fasoli”– zabawa matematyczna, w której nasiona stają się liczmanami. Najpierw używamy słówka „i” oraz „to razem” podczas dokładania fasolek do siebie, np. 4 i 2 nasionka to razem 6, 5 i 3 to razem 8. Potem zamieniamy „i” na znak: „+”, a „to razem” na znak: „=”/równa się/. Bawimy się fasolkami i znakami matematycznymi przy różnych okazjach.

 

„Zakładamy ogródek” – można pokusić się o założenie domowej hodowli roślin i nasionek, np. cebulka do wody, fasolka do wody na gazie lub posianie rzeżuchy.

 

Kolorowanki „Ogrodnik”.

https://www.google.com/search?q=ogrodnik+rysunek+dla+dzieci&tbm=isch&hl=pl&chips=q:ogrodnik+rysunek+dla+dzieci,online_chips:kolorowanki&client=opera&hs=08D&sa=X&ved=2ahUKEwiqqIKL8p3vAhUWuSoKHRCoBQ4Q4lYoAnoECAEQHA&biw=1482&bih=709#imgrc=m32tkB-5E7E75M

 

Praca z KP 3, 28 a – układanie historyjki obrazkowej, numerowanie obrazków we właściwej kolejności.

Praca z KP 3, 28 b – przeliczanie kwiatów w ogródku, wpisywanie liczb, dokonywanie obliczeń.