10.03.21

Grupa I

Temat : W NASZYM OGRÓDECZKU

 

CELE OGÓLNE:

  • wdrażanie do wykonywania prostych prac porządkowych w ogródku,grabienie, przekopywanie grządek, sianie;
  • wyjaśnienie pojęcia: sianie;
  • praca obrazkiem przedstawiającym wiosenne czynności w ogrodzie

 

W naszym ogródeczku – uważne słuchanie wiersza H. Zdzitowieckiej.

 

W naszym ogródeczku

W naszym ogródeczku

zrobimy porządki,

zagrabimy ścieżki,

przekopiemy grządki […]

W naszym ogródeczku

posiejemy kwiatki –

będą nam pachniały

fiołki i bratki,

nasturcje, goździki,

nagietki i groszek,

i ta biała lilia,

co tak żółci nosek.

 

„Wiosenne prace w ogrodzie” – praca z obrazkiem.

Rodzic prezentuje ilustrację przedstawiającą prace wiosenne w ogrodzie. Rozmawia z dzieckiem na temat wiosennych prac na podstawie ilustracji oraz przeczytanego wiersza. Rodzic pyta dziecka, jakimi przedmiotami wykonuje się określone czynności w ogrodzie. Następnie wyjaśnia pojęcie: sianie.

siać  –  umieszczać nasiona w specjalnie przygotowanej glebie, aby wyrosły z nich rośliny.

 

 

„Co robi ogrodnik?” – zabawa ruchowa do fragmentu piosenki Pan ogrodnik J. Bernat. Naśladowanie czynności.

 

Pan ogrodnik

Joanna Bernat

Przyleciała biedroneczka (dzieci biegają po sali,

do naszego ogródeczka. naśladując fruwającą biedronkę)

Siadła na gałązce i tak obserwuje, (dzieci zatrzymują się i zwracają się w stronę rodzica.)

jak ciężko pan ogrodnik od rana pracuje.

Ref.: I łopatą kopie, kopie, kopie. (dzieci naśladują kopanie łopatą)

I grabiami grabi, grabi, grabi. (dzieci naśladują grabienie)

I nasionka sieje, sieje, sieje. (dzieci naśladują sianie)

I grządki podlewa, i podlewa. (dzieci naśladują podlewanie)

I słucha, jak mu ptaszek swą piosenkę śpiewa.

 

A teraz słuchając piosenki, spróbujmy naśladować czynności  jakie wykonuje ogrodnik. https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o

 

„Nasiona kwiatów” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic pokazuje dzieciom różne nasionka kwiatów. Potrzebne nam będą różne nasiona.

Dzieci oglądają je i wypowiadają się na temat ich wyglądu: wielkości, koloru, różnic między nimi.

Posługują się przy tym nazwami kolorów oraz określeniami wielkości: mniejsze, większe.

 

„Wiosenne prace w ogródku” – zajęcia dydaktyczne w ogrodzie,

Dzieci wykonują proste prace porządkowe w ogródku : zbierają gałązki, grabią, przekopują grządki. Na koniec sieją nasionka kwiatów.