9 marca – wtorek

Temat dnia: Cebule i cebulki

Cele: doskonalenie umiejętności słuchania tekstu i wypowiadania się na jego temat, wprowadzenie litery C, c.

„Wiosenne porządki”– ćwiczenia aparatu artykulacyjnego -ćwiczymy mięśnie języka, wargi i dziąsła: malujemy sufit , ściany – przesuwamy językiem w górę po podniebieniu, w dół i górę – po policzkach, zamiatamy podłogę – po dolnych dziąsłach, myjemy okna – język dotyka kolejno zębów górnych i dolnych, strych i piwnica – wargi górne i dolne, wietrzenie – parskanie wargami, zadowolenie z pracy – „buziaczki”.

„O żółtym tulipanie”– słuchanie opowiadania M. Różyckiej i zapamiętanie jak najwięcej szczegółów, a potem pytania: Gdzie mieszkał tulipan?, Kto go najpierw odwiedził? , Kto odwiedził tulipana? , itd.

Tekst opowiadania: „O żółtym tulipanie.” – Maria Różycka

http://www.gpdz.pl/asp/pliki/pszczolki/opowiadanie_o_zoltym_tulipanie_zalacznik_nr_1.pdf

Obrazki do opowiadania

https://chomikuj.pl/szczurowadlo/przedszkolne/Historyjki+obrazkowe/O+*c5*bc*c3*b3*c5*82tym+tulipanie

„C jak cebulka” – podział słowa na sylaby i głoski, uświadomienie , które to są samogłoski, a które spółgłoski. Porównanie liter drukowanych i pisanych, prezentacja litery.

Praca z KP3.27 a – łączenie wyrazów z sylabami, czytanie tekstu z poznanych liter, przyporządkowanie im obrazków.

Praca z KP3.27 b – pisanie litery c, C po śladzie i samodzielnie.

Praca techniczna „Żółty tulipan”– krok po kroku wykonanie pokazane w „Księdze zabaw” str. 39 lub w załączonym filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=-MSDdT-hLUE

 

Zachęcamy Rodziców z Dziećmi do udziału w konkursie, szczegóły w linku poniżej. 

http://www.zspborzecin.pl/2021/03/06/konkurs-gazetki-przedszkolnej/