09.03.21 

Gr. I

Temat dnia: Ogrodnik

 

CELE OGÓLNE:

-poznanie pracy ogrodnika, jego wyglądu i akcesoriów;

-podawanie nazw przyborów do sprzątania ogrodu;

-przeliczanie w granicach możliwości dzieci

 

 

Zanim zabawę w ogrodników  zaczniemy – głowę, ramiona i pięty rozgrzejemy

Piosenka „Głowa, ramiona

https://www.youtube.com/results?search_query=g%C5%82owa+ramiona+kolana+pi%C4%99ty

 

 

Kwiatki-bratki – słuchanie fragmentu wiersza D. Gellner.

 

Jestem sobie ogrodniczka,
Mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
A z tych nasion będą kwiatki.

Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.

Mam konewkę z dużym uchem
Co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę, oraz grabki
Bo ja dbam o moje kwiatki.

 

Rozmowa na temat pracy ogrodnika, jego narzędzi, inspirowana wierszem.

Zadajemy pytania:

Kim jest bohaterka wiersza?;

Co miała w koszyczku?;

Jakie były te nasionka?;

Co wyrośnie z nasion?;

Jakie narzędzia ma ogrodniczka?;

Do czego służą grabie / służy łopata / konewka?

 

 

A teraz posłuchajmy  piosenki: „Ogrodniczka” 

https://www.youtube.com/watch?v=KoAEIDEzG3Y&t=1s

 

 

„Ogrodnicze rytmy” – zabawa matematyczna.

Pokazujemy dzieciom obrazki przedstawiające narzędzia ogrodnicze. Dzieci przyglądają się im, podają ich nazwy. Następnie układamy przed sobą rytm z obrazków, mówiąc: grabie, konewka, grabie, konewka... co będzie dalej?. Dzieci kończą rytm, a Rodzic  układa odpowiednie obrazki. Po ułożeniu przeliczają, ile jest konewek,a ile grabi. Następnie Rodzic układa kolejny rytm: łopata, łopata, wiadro, łopata, łopata, wiadro… Dzieci mówią, co powinno być dalej. Do zabawy można wykorzystać wydrukowane karty lub narysowane symbole.

Obrazki do druku: Konewka; łopata-2, wiaderko-3, grabie-1

 

Narzędzia – ćwiczenia spostrzegawczości –  połącz i pokoloruj takie same narzędzia.

narzędzia-4 – karta pracy