09.03.21
Gr. I
Temat dnia: Ogrodnik
CELE OGÓLNE:
-poznanie pracy ogrodnika, jego wyglądu i akcesoriów;
-podawanie nazw przyborów do sprzątania ogrodu;
-przeliczanie w granicach możliwości dzieci
Zanim zabawę w ogrodników zaczniemy – głowę, ramiona i pięty rozgrzejemy
Piosenka „Głowa, ramiona”
https://www.youtube.com/results?search_query=g%C5%82owa+ramiona+kolana+pi%C4%99ty
Kwiatki-bratki – słuchanie fragmentu wiersza D. Gellner.
Jestem sobie ogrodniczka,
Mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
A z tych nasion będą kwiatki.
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.
Mam konewkę z dużym uchem
Co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę, oraz grabki
Bo ja dbam o moje kwiatki.
Rozmowa na temat pracy ogrodnika, jego narzędzi, inspirowana wierszem.
Zadajemy pytania:
Kim jest bohaterka wiersza?;
Co miała w koszyczku?;
Jakie były te nasionka?;
Co wyrośnie z nasion?;
Jakie narzędzia ma ogrodniczka?;
Do czego służą grabie / służy łopata / konewka?
A teraz posłuchajmy piosenki: „Ogrodniczka”
https://www.youtube.com/watch?v=KoAEIDEzG3Y&t=1s
„Ogrodnicze rytmy” – zabawa matematyczna.
Pokazujemy dzieciom obrazki przedstawiające narzędzia ogrodnicze. Dzieci przyglądają się im, podają ich nazwy. Następnie układamy przed sobą rytm z obrazków, mówiąc: grabie, konewka, grabie, konewka... co będzie dalej?. Dzieci kończą rytm, a Rodzic układa odpowiednie obrazki. Po ułożeniu przeliczają, ile jest konewek,a ile grabi. Następnie Rodzic układa kolejny rytm: łopata, łopata, wiadro, łopata, łopata, wiadro… Dzieci mówią, co powinno być dalej. Do zabawy można wykorzystać wydrukowane karty lub narysowane symbole.
Obrazki do druku: Konewka; łopata-2, wiaderko-3, grabie-1
Narzędzia – ćwiczenia spostrzegawczości – połącz i pokoloruj takie same narzędzia.
narzędzia-4 – karta pracy
You must be logged in to post a comment.