Temat dnia: DBAMY O HIGIENĘ

09.03. WTOREK

Cele:

  • Wzbogacanie słownika dzieci o nowe pojęcie: higiena osobista,
  • Uświadomienie dzieciom wpływu mycia ciała na nasze zdrowie.
  • Zapoznanie ze sposobem wykonania kubeczka metodą orgiami,
  • Zapoznanie z pojęciami: zęby mleczne, zęby stałe,
  • Utrwalenie zasad higieny jamy ustnej.

Na początek piosenka z pokazywaniem na rozgrzewkę.

https://youtu.be/l91cyahu83o

„Czy potrafisz?” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się po pokoju w rytm muzyki, na przerwę rodzic wyznacza różne zadania:

 – Dwie nogi i ręka na podłodze,

– Dbamy o zdrowie…

– Dwie ręce i noga na podłodze,

 – Chwytamy się za ucho,

– Ręce i stopy nie mogą dotykać podłogi,

– Głowa dotyka ściany,

– Brzuch dotyka podłogi, itp.

 

 

„Staś brudasek” – słuchanie wiersza Anny Surowiec.

Był raz sobie Staś niesforny

co mu mycie szło opornie,

chodził brudny cały dzień,

taki to był z niego leń.

W domu wszyscy protestują

 i do mycia nawołują.

 Ależ Stasiu! To żenada!

 Brudnym chodzić nie wypada.

Co powiedzą na to dzieci?

 Brzydko brudem stale świecić!

Buzię czarną masz jak smoła.

 „Brudas” idzie! Będą wołać.

– nie obchodzi mnie to wcale,

 ja się czuję doskonale,

brud nie gryzie wcale mnie

niech się myje ten, kto chce!

Szczotka, mydło już są w koszu,

 bo przyborów tych nie znoszę.

Mama ręce załamuje,

że syn źle się zachowuje.

Tata chodzi stale zły,

a Staś dalej w brudzie tkwi.

Nie używa wody, mydła,

 jest podobny do straszydła.

Lecz nie rusza go to wcale,

myć się nie zamierza dalej.

 Na uwagi Staś jest głuchy,

 nie ma w nim też żadnej skruchy,

gdy rodzice go strofują

i do mycia przywołują.

Stasiu! Brudny jesteś nieustannie,

czas się już wykąpać w wannie,

umyć czarne ręce, buzię,

 dosyć już żyć w takim brudzie!

Czas przeprosić mydło, wodę

 no i zadbać o urodę.

 Lecz tu widać już z daleka,

że choroba tylko czeka,

by „przytulić” się do Stasia

i kto będzie go pocieszać,

kiedy w łóżku będzie sam?

Ja mu wtedy radę dam:

Jak się szybko nie umyjesz

To się bawić będziesz sam!

My nie chcemy mieć smolucha,

 lecz czystego Stasia zucha,

 Który czesze się i myje,

buzię, ręce oraz szyję.

 

Rozmowa na temat wiersza:

– Jak nazywa się bohater wiersza?

 – Czego nie lubił robić Staś?

– O co rodzice prosili synka?

– Czy Staś słuchał rad rodziców?

– Kto z was chciałby się bawić ze Stasiem?

 – Jakie rady dalibyście chłopcu?

 

Co się dzieje, gdy nie myjemy zębów

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/zab9.jpg

 

„Kubek, pasta i szczoteczka” ćwiczenia grafomotoryczne. Rysowanie po śladzie kubeczka, pasty do zębów i szczoteczki oraz mydła. Ozdabianie kubka, kolorowanie obrazka.

https://i.pinimg.com/564x/13/7c/e3/137ce374cf4c522923efb0588dea2165.jpg

 

„Zabawy z literą C, c”

Oglądanie filmu edukacyjnego

https://www.youtube.com/watch?v=vkfIPu8wZiE

  • Zapoznanie z wyglądem litery „C”

https://drukowanka.pl/kolorowanka/litera-c/