Poniedziałek 01.03.2021

Temat dnia: Wiosenna pobudka 

 

Cele:

– utrwalenie informacji o charakterystycznych cechach wiosny;

– doskonalenie umiejętności matematycznych – aspekt porządkowy liczb;

– rozwijanie zainteresowań badawczych;

– wprowadzenie litery „w” na przykładzie wyrazu „wazon”.

 

„Pierwiosnek” – wysłuchanie utworu i rozmowa na temat charakterystycznych cech wiosennej przyrody, opisanej w wierszu.

 

„Pierwiosnek”

Władysław Broniewski

Jeszcze w polu tyle śniegu,

jeszcze strumyk lodem ścięty,

a pierwiosnek już na brzegu

wyrósł śliczny, uśmiechnięty.

Witaj, witaj kwiatku biały,

główkę jasną zwróć do słonka,

już bociany przyleciały,

w niebie słychać śpiew skowronka.

Stare wierzby nachyliły

miękkie bazie ponad kwiatkiem:

„Gdzie jest wiosna? Powiedz, miły,

czyś nie widział jej przypadkiem?”

Lecz on widać milczeć wolał.

O czym myślał – któż to zgadnie?

Spojrzał w niebo, spojrzał w pola,

Szepnął cicho: „Jak tu ładnie…”

Rodzice zadajcie pytania:

  • O jakiej porze roku mowa w wierszu?
  • Która pora roku była przed nią?
  • Jaka będzie następna?
  • O jakich charakterystycznych cechach wiosny wspomina autor?
  • Jakie inne zmiany zachodzą wiosną w przyrodzie?

 

 

Wprowadzenie litery W, w na podstawie wyrazu: wazondoskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej słowa wazon, przeliczanie sylab i głosek w słowie.

 

 

Oglądanie filmików:

https://www.youtube.com/watch?v=4TwEJVPElUg

https://www.youtube.com/watch?v=8BQLyYXHpWg

 

Pisanie litery „W”, „w” po śladzie- ćwiczenia grafomotoryczne.

https://pisupisu.pl/upload/literki/w.pdf

 

Rysowanie po śladzie i kolorowanie wazon z kwiatami – karta pracy

http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/rysowanie-po-sladzie-i-kolorowanie-wazon-z-kwiatami

 

 

Dotknij W w” – pisanie w powietrzu litery „W” – rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dziecko ma za zadanie narysować w powietrzu literę „W” najpierw ręką dominującą, później drugą ręką. To samo ćwiczenie powtarza najpierw lewą stopą a następnie prawą.

 

Książka: Plac zabaw. Sześciolatek. Karty pracy. Część 3.

Praca z KP3.22a – zaznaczenie głoski „w” w nazwach przedmiotów na obrazkach, odróżnienie litery „w” od innych.

Praca z KP3.22b – pisanie cyfr pod odpowiednimi wazonami, czytanie prostych sylab, pisanie po śladzie i samodzielnie litery W w.

Praca z KP3.30a – kącik grafomotoryczny, samodzielne kreślenie litery w, W, pisanie wyrazów po śladzie.