Wtorek 02.03.2021

Temat dnia: Zabawy przy – słowie

Cele ogólne –rozwijanie kompetencji językowych poprzez poznanie i stosowania przysłów i związków frazeologicznych związanych z wiosną, rozwijanie sprawności małej motoryki.

 

„Wiosenne przysłowia” – próba odpowiedzenia: Co to są przysłowia? / powiedzenia/, wyjaśnienie razem z dzieckiem co znaczą następujące przysłowia, jak je rozumiemy?

W marcu jak w garncu

Kwiecień plecień , bo przeplata trochę zimy , trochę lata.

Gdy przyjdzie wiosna hoża, pójdzie zima do morza.

Jedna jaskółka wiosny nie czyni.

 

Znajdź rymy w przysłowiach o wiośnie.

Co to są rymy? To słowa, które tak samo się kończą, brzmią tak samo lub bardzo podobnie. Mama lub tata czyta a dziecko wysłuchuje rymy, powtarza i zapamiętuje.

https://mamotoja.pl/przyslowia-o-wiosnie,swieta-artykul,30905,r1p1.html

 

Szukaj oznak wiosny.

Wybierz się do swojego ogródka i poszukaj oznak wiosny – np. kiełkujących krokusów, czy innych kwiatków, zieleniejącej trawy, pączków na gałązkach drzew i krzaków.

 

Krokusy z Tatr obejrzyjcie zdjęcia z Zakopanego. Porozmawiajcie o barwach krokusów.

http://mywaytrip.pl/krokusy-w-zakopanem-tatrach/ 

 

Kolorowanka KROKUS – do wyboru.

Ozdób obrazek z krokusem – może być to wydzieranka z kolorowego papieru , albo pomaluj farbami lub pokoloruj kredkami.

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kwiaty/krokus

 

Praca z książką: Plac zabaw. Sześciolatek. Karty pracy. Część 3

KP 3, strona 23 a – łączenie obrazków w pary, pisanie sylab po śladzie;

KP 3, 23 b – rysowanie ilustracji, czytanie tekstów literowo – obrazkowych, pisanie wyrazów po śladzie.