Poniedziałek 01.03.2021
Temat dnia: Wiosenna pobudka
Cele:
– utrwalenie informacji o charakterystycznych cechach wiosny;
– doskonalenie umiejętności matematycznych – aspekt porządkowy liczb;
– rozwijanie zainteresowań badawczych;
– wprowadzenie litery „w” na przykładzie wyrazu „wazon”.
„Pierwiosnek” – wysłuchanie utworu i rozmowa na temat charakterystycznych cech wiosennej przyrody, opisanej w wierszu.
„Pierwiosnek”
Władysław Broniewski
Jeszcze w polu tyle śniegu,
jeszcze strumyk lodem ścięty,
a pierwiosnek już na brzegu
wyrósł śliczny, uśmiechnięty.
Witaj, witaj kwiatku biały,
główkę jasną zwróć do słonka,
już bociany przyleciały,
w niebie słychać śpiew skowronka.
Stare wierzby nachyliły
miękkie bazie ponad kwiatkiem:
„Gdzie jest wiosna? Powiedz, miły,
czyś nie widział jej przypadkiem?”
Lecz on widać milczeć wolał.
O czym myślał – któż to zgadnie?
Spojrzał w niebo, spojrzał w pola,
Szepnął cicho: „Jak tu ładnie…”
Rodzice zadajcie pytania:
- O jakiej porze roku mowa w wierszu?
- Która pora roku była przed nią?
- Jaka będzie następna?
- O jakich charakterystycznych cechach wiosny wspomina autor?
- Jakie inne zmiany zachodzą wiosną w przyrodzie?
Wprowadzenie litery W, w na podstawie wyrazu: wazon – doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej słowa wazon, przeliczanie sylab i głosek w słowie.
Oglądanie filmików:
https://www.youtube.com/watch?v=4TwEJVPElUg
https://www.youtube.com/watch?v=8BQLyYXHpWg
Pisanie litery „W”, „w” po śladzie- ćwiczenia grafomotoryczne.
https://pisupisu.pl/upload/literki/w.pdf
Rysowanie po śladzie i kolorowanie wazon z kwiatami – karta pracy
http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/rysowanie-po-sladzie-i-kolorowanie-wazon-z-kwiatami
„Dotknij W w” – pisanie w powietrzu litery „W” – rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dziecko ma za zadanie narysować w powietrzu literę „W” najpierw ręką dominującą, później drugą ręką. To samo ćwiczenie powtarza najpierw lewą stopą a następnie prawą.
Książka: Plac zabaw. Sześciolatek. Karty pracy. Część 3.
Praca z KP3.22a – zaznaczenie głoski „w” w nazwach przedmiotów na obrazkach, odróżnienie litery „w” od innych.
Praca z KP3.22b – pisanie cyfr pod odpowiednimi wazonami, czytanie prostych sylab, pisanie po śladzie i samodzielnie litery W w.
Praca z KP3.30a – kącik grafomotoryczny, samodzielne kreślenie litery w, W, pisanie wyrazów po śladzie.
You must be logged in to post a comment.