11.12.2020
Dzieci młodsze ( grupa I i II)
Temat dnia: W oczekiwaniu na Świętego Mikołaja
CELE OGÓLNE:
– poznanie świątecznej piosenki o Mikołaju;
– rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu u dzieci;
– ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzeni;
– rozwijanie sprawności fizycznej u dzieci;
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
– „W drodze po choinkę” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci udają, że idą po choinkę na plac choinkowy – chodzą w różnych kierunkach po pokoju. Na polecenie rodzica. Dziecko ma poruszać się w utrudnionych warunkach: po śliskiej drodze, w głębokim śniegu, przeskakując zaspy śnieżne.–
„Najwyższe drzewko” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Na „placu choinkowym” dziecko wybiera najwyższą choinkę. Z przysiadu podpartego powoli przechodzi do pozycji wyprostowanej, unosząc ramiona, sięgając wysoko do góry, wspina się na palce. Ćwiczenie należy powtórzyć wielokrotnie.
– „Na saneczki” – zabawa bieżna. W tej zabawie dziecko udaje, że wiezie świąteczne drzewko na sankach. Dziecko razem z rodzicem lub rodzeństwem tworzą pary-zaprzęgi i w rytm dzwoneczków poruszają się po sali. Gdy dzwoneczki milkną, dzieci zatrzymują się i wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo. Zabawę należy powtórzyć 4–6 razy, w trakcie zabawy i zamieniamy się rolami w zaprzęgach.
– „Ubieramy choinkę” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci udają, że ubierają choinkę. W przysiadzie podpartym wyciągają jedną rękę do przodu – sięgają po bombkę, następnie wstają i wyciągają się wysoko do góry – próbują zawiesić ozdoby na najwyższej gałązce. Ćwiczenie należy powtórzyć wielokrotnie.
„Dziadzio Mikołaj” – wprowadzenie piosenki.
,, Dziadzio Mikołaj’’
I Dziadzio Mikołaj lasem wędruje,
w okna zagląda i nasłuchuje.
Gwiazdką w okna świeci,
gdzie są grzeczne dzieci?
Gwiazdką w okna świeci,
gdzie są grzeczne dzieci?
II O każdym grzecznym dziecku pamięta,
stary dziadunio – Mikołaj Święty.
Co za radość będzie,
gdy do nas przybędzie!
Co za radość będzie
Gdy do nas przybędzie!
https://www.youtube.com/watch?v=ZLkjpjuJTVg
Rozmowa na temat piosenki. Rodzice zadają dziecku
– Kto wędrował lasem?
– Gdzie zaglądał Dziadzio Mikołaj?
– Kogo wypatrywał Mikołaj?
– Co będzie, gdy Mikołaj już przyjdzie?
Zabawa z pokazywaniem przy piosence:
Dzieci robią daszek nad oczami – „zaglądanie”, a następnie
dotykają dłonią do ucha – „nasłuchiwanie”.
Podnoszą ręce w górę i „wkręcają żarówki”.
Rozkładają ręce i kilkakrotnie nimi potrząsają.
Głaszczą po głowie osobę stojącą obok.
Rysują aureolę nad głową.
Sześć razy klaszczą w dłonie do rytmu.
Sześć razy naprzemiennie tupią do rytmu.
Nauka pierwszej zwrotki piosenki.
Rytmizowanie tekstu pierwszej zwrotki piosenki. Dziecko rytmicznie recytuje tekst pierwszej
zwrotki piosenki razem z rodzicem.: klaszcząc w dłonie, tupiąc pstrykając palcami, uderzając dłońmi o uda.
Śpiewanie pierwszej zwrotki piosenki: powoli, razem z rodzicem przy piosence z linku,
Mikołaj -praca plastyczna.
Dzieci z pomocą rodzica wykonają portret Mikołaja techniką dowolną. Poniżej podajemy kilka propozycji wykonania pracy plastycznej:
https://dzieciakiwdomu.pl/2014/12/swiety-mikolaj-tuz-tuz.html
https://pl.pinterest.com/pin/732960908077873038/
Grupa III
Temat dnia: Co wiemy o prądzie?
Cele:
– Rozwijanie predyspozycji muzycznych: poczucia rytmu, tempa i pamięci muzycznej
– Utrwalenie wiadomości o prądzie elektrycznym
– Rozwijanie sprawności palców i dłoni poprzez ugniatanie i rozcieranie plasteliny po powierzchni
1. „Rytmiczna rozgrzewka”- ćwiczenia z liczeniem w podskokach
https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg
2 „Zagadka”- Wprowadzenie do tematu z wykorzystaniem zagadki:
„Czasem bywa niebezpieczny,
choć jest bardzo pożyteczny.
Gdy go nie ma nic nie działa.
Oto i zagadka cała”.
(prąd)
3 „Elektryczny prąd”- słuchanie piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=MOcmQfevdbk
4 Zagadki słowne o urządzeniach elektrycznych Iwony Mojsak, Joanny Myślińskiej.
- Z włosów robi loki, fale takie,
jakie mają lale. (lokówka)
- Kurzu w domu wprost nie znoszę,
więc kim jestem? Zgadnij, proszę. (odkurzacz) - Jeśli gdzieś zadzwonić chcecie,
bardzo mnie potrzebujecie. (telefon) - Włącz mnie do gniazdka i nakarm mnie,
a ja tostem odwdzięczę się. (toster) - Jestem mądry, myszkę mam,
a kim jestem? Zgadnij sam. (komputer) - Nie boją się ciemności dzieci,
gdy jestem włączona do sieci. (lampka nocna) - Gdy ubrania brudne macie,
zawsze do mnie je wkładacie,
potem, co jest oczywiste,
wyjmujecie je już czyste. (pralka) - Czy poznajesz urządzenie,
które suszy na życzenie
każde włosy przemoczone
lub wałkami ozdobione? (suszarka)
5 „Kolorowe lampki” – dekorowanie drzewka świerkowego lampkami elektrycznymi za pomocą plasteliny.
http://e-kolorowanka.pl/choinka-kolorowanka/9850-choinka-kolorowanka-10.html 2.
Zadania dla dzieci z gr. IV i V
Temat dnia: Zimowa sztuka.
Cele:
– wyróżnianie i nazywanie elementów ilustracji i obrazów, pobudzanie do kreatywnego myślenia
– rozwijanie wyobraźni
„Co to jest sztuka?”– rozwijanie wyobraźni, poszerzenie słownika czynnego dzieci o pojęcia związane ze sztuką
Praca z PK2- 25a- rysowanie fragmentów obrazu Zima Tadeusza Makowskiego według wzoru.
Praca z KP2 – 25b -rysowanie ilustracji, nadawanie tytułu obrazowi.
„ Zimowy pejzaż” -praca plastyczna z wykorzystaniem różnych materiałów.
You must be logged in to post a comment.