TEMATY REALIZOWANE W MIESIĄCU PAŹDZIERNIKU W GRUPIE III ,, MISIE’’.
I Dary jesieni:
-nazywanie i rozpoznawanie części nadziemnych i podziemnych warzyw;
-rozpoznawanie różnic między owocami i warzywami;
-globalne czytanie nazw owoców i warzyw;
-klasyfikowanie owoców i warzyw i tworzenie zbiorów w oparciu o jedną cechę np. ( kolor, wielkość, kształt);
-doskonalenie słuchu fonematycznego -wymawianie owoców z głoską ,, o’’
-klasyfikacja i rozpoznawanie rodzajów grzybów;
-rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego.
II Dbamy o zdrowie:
-utrwalenie nazw produktów spożywczych, zapoznanie dzieci z piętrami piramidy żywieniowej, klasyfikacja produktów spożywczych i przeliczanie ich;
-rozmowa na temat zdrowia, utrwalenie zachowań prozdrowotnych;
-poszerzenie wiedzy dzieci na temat aktywności ruchowej i konsekwencji związanych z ruchem i zdrowiem;
-utrwalenie kierunków prawo- lewo;
-poszerzenie słownictwa dzieci związanego ze sportem ( nazwy sportów i sprzętu sportowego);
-wprowadzenie litery I. i. ćwiczenia w wyodrębnianiu głosek w nagłosie, wygłosie i śródgłosie, doskonalenie percepcji wzrokowej;
-rozmowa na temat zarazków, bakterii i wirusów oraz konieczności dbania o zdrowie swoje i innych.
III Jesienią w parku i w lesie:
-rozwiązywanie zagadek słownych i dźwiękowych o zwierzętach, słuchanie odgłosów zwierząt leśnych, wyodrębnianie nazw zwierząt i innych słów, czytanie globalne nazw zwierząt;
-zapoznanie dzieci z przysłowiami o zwierzętach;
-ćwiczenia doskonalące koordynację wzrokowo- ruchową i sprawność grafomotryczny;
-rozmowa na temat co można przynieść i zaobserwować jesienią w okolicy a także właściwego zachowania się w parku i w lesie;
-,,chlorofil’’ – magiczny barwnik – zajęcia badawcze, doświadczenie;
-zapoznanie dzieci z podziałem na drzewa liściaste i iglaste oraz z najpopularniejszymi gatunkami drzew.
IV Zabawy na jesienne wieczory:
-rozwiązywanie zagadek związanych z różnymi zawodami artystycznymi;
-,, kim jest artysta’’ – poszerzenie słownika dzieci, doskonalenie;
-prezentacja różnych technik malarskich oraz rodzajów malarstwa ( pejzaż, portret, martwa natura, malarstwo abstrakcyjne);
-przybliżenie dzieciom postaci Fryderyka Chopina, wysłuchanie utworu F. Chopina – ,, Polonez g- moll’’, dyskusja na temat nastrojowej muzyki poważnej;
-muzyczne rytmy- zajęcia matematyczne, wymyślanie, prezentowanie i powtarzanie rytmów dźwiękowych;
-przybliżenie dzieciom pracy pisarza i poety, prezentacja znanych wierszy i ich autorów;
-rozmowa na temat teatru i kina;
-wykonanie kukiełek z drewnianych łyżek.
You must be logged in to post a comment.