Gr.1.
13.04.21 r.
Temat dnia: Dzień w gospodarstwie
Cele:
– opowiadanie historyjki obrazkowej zgodnie z chronologią zdarzeń
– używanie określeń na początku, potem , na końcu
Piosenka: Bajkowa drużyna ,,Ko Ko Ko” – https://www.youtube.com/watch?v=VtZk5OSNZgE
Zapraszamy do obejrzenia programu o gospodarstwie wiejskim: https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831
,,Awantura”– Proponujemy przeczytanie dzieciom wiersza M. Strzałkowskiej, połączone z ćwiczeniami dźwiękonaśladowczymi oraz rozmową na temat wiersza.
,,Awantura”
Małgorzata Strzałkowska
Raz wybuchła na podwórku awantura,
bo zginęły pewnej kurze cztery pióra!
Kura gdacze, kaczka kwacze, (dzieci wydają odgłosy: ko, ko,ko, kwa, kwa, kwa)
krowa ryczy,świnia kwiczy, ( mu, mu,mu, kwi, kwi, kwi,)
owca beczy, koza meczy! (be, be, be, me, me, me)
a na płocie, przy chlewiku,
kogut pieje: kukuryku! (kukuryku)
Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu,
ze stodoły wyszło pisklę w pióropuszu (pi. pi, pi)
odnalazła kura pióra i umilkła awantura (ko. ko. ko)
a pisklęciu się dostała niezła bura! (ko, ko, ko- pi, pi, pi)
Możemy zadać dzieciom pytania: Dlaczego na podwórku wybuchła awantura? Ile piór zginęło kurze? Które zwierzęta były na podwórzu, Które zwierzątko miało pióra kury?
Piosenka ,,Podwórkowa awantura” – piosenka- https://www.youtube.com/watch?v=vFq6WqAeL2M
,,Awantura na podwórku”- zabawa dydaktyczna. Możemy narysować obrazki ilustrujące przeczytany tekst. Zadaniem dzieci będzie ułożenie obrazków w odpowiedniej kolejności. W tym celu jeszcze raz czytamy wiersz, przerywając go w wybranych miejscach, a dzieci wskazują kolejność obrazków. Używając określeń: na początku, potem na końcu
,,Wiejskie podwórko”- praca plastyczno- techniczna..Konstruowanie makiety, przedstawiającej wiejskie podwórko z wykorzystaniem np: Bloku technicznego A4 na którym możemy narysować np: kurnik oraz figurek zwierzątek występujących w gospodarstwie wiejskim, które możemy wykonać z plasteliny) . Do swojej pracy możemy wykorzystać również pudełka, które, mogą posłużyć za mieszkania dla plastelinowych zwierząt. Dzieci mogą ozdabiać je według własnych pomysłów. Domki możemy oklejać kolorowym papierem lub kolorować.
Miło będzie nam zobaczyć efekty Waszej pracy. Dlatego chętnych, prosimy o wysyłanie swoich prac.
Życzymy miłej zabawy.
You must be logged in to post a comment.