12.03.21
Gr. I
Temat dnia: Na polu
CELE OGÓLNE:
- poznanie pracy rolnika – czynności, jakie wykonuje i potrzebnych mu narzędzi;
- wiązanie opisu słownego z obrazkiem.
Piosenka „Rolnik sam w dolinie” – dzieci słuchają i liczą ile osób i zwierzątek występuje w piosence.
„Rolnik sam w dolinie” – https://www.youtube.com/watch?v=_MfHDnNzwAY
„Jestem rolnikiem” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic pokazuje ilustracje przedstawiające pole i rolnika. Wyjaśnia,kto to jest rolnik. Stawia przed dziećmi pojemniki z ziemią. Pokazuje, jak rolnik sieje ziarenka zbóż, które wyrastają i później mamy z nich np. chleb, rogaliki. Rozdaje dzieciom ziarenka, np.: owsa. Dzieci oglądają je.Następnie razem z wykonują rowki w ziemi w pojemniku. Następnie sieją ziarenka. Rodzic wyjaśnia dzieciom, że po jakimś czasie wykiełkują i będą rosnąć, aż pojawią się kłosy (Rodzic pokazuje ilustrację kłosów) i rolnik będzie mógł je zebrać za pomocą specjalnej maszyny – kombajnu
Pieczywo – słuchanie wiersza B. Szut połączone z rozmową na temat pracy rolnika
Rodzic może pokazać dzieciom na tackach mąkę, dzieci dotykają, mówią, jaki
ma kolor.
Pieczywo
Bogusław Szut
Skąd na stole smaczny chlebek?
Rolnik sieje ziarno w glebę.
(Gleba to jest ziemia czarna, w której rośnie zboże z ziarna.)
Kiedy zboże jest dojrzałe, rolnik
kosi je z zapałem, potem młóci,
w swych maszynach
i wywozi plon do młyna.
Młynarz w młynie ziarno miele,
białej mąki robi wiele.
Mąka trafia do piekarza,
który ciasto z niej wytwarza.
Z ciasta robi i chleb, rogale…
W piecu piecze je wytrwale.
Jest pieczywo! Ślinka leci,
więc smacznego, dzieci
Jak powstaje chleb – film edukacyjny – https://www.youtube.com/watch?v=4K56fJCf2hk
Polecamy zabawę usprawniającą pracę rąk – rysowanie na mące- https://www.youtube.com/watch?v=qmoyUzWutNA
You must be logged in to post a comment.