Wiosna na wsi.

Gr. II

9.04.2021r.

Cele:

  • poznanie wybranych zwierząt z gospodarstwa wiejskiego i ich domów;
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych i inwencji twórczej dziecka,
  • rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej.
  • wdrażanie do estetycznego wykonania pracy.

Rytmiczna rozgrzewka:

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

Dzieci uważnie słuchają wierszyka.

„Co słychać na wsi”.

Wanda Chotomska

„Co słychać? – Zależy – gdzie.

Na łące słychać: – Kle-Kle!

Na stawie: – Kwa-kwa!

Na polu: – Kraaa!

Przed kurnikiem: – Kukuryku!

Ko-ko-ko-ko-ko! – w kurniku.

Koło budy słychać: – Hau!

A na progu: – Miau…

A co słychać w domu,

nie powiem nikomu!”.

Rodzic zadaje dzieciom pytania do wysłuchanego utworu:

O czym jest ten wiersz? Co słychać na łące? Pokażcie to zwierzę na ilustracji. (za każdym razem rodzic prosi o pokazanie wymienionego

zwierzęcia na ilustracji: Obrazki znajdują się na stronie:https://www.ekreda.pl/embed/5634053624561664?public=1)

Co słychać nad stawem? Jakie zwierzę słychać w kurniku, a jakie obok

budy? Jakie zwierzę siedzi na progu?

GDZIE JA MIESZKAM?PoZNANIE WYBRANYCH ZWIERZĄT, ich domów ORAZ  odgłosÓW.

Hau, hau !

Pewnego dnia zgubiłem swój dom i nie mogłem go znaleźć. Szukałem w całym gospodarstwie, byłem u świnek, krów, pszczół, kur, owieczek.. i nie tylko. Odwiedziłem mnóstwo zwierząt gospodarstwa i ich domów, ale bardzo długo nie mogłem znaleźć własnego. Obejrzyjcie filmik – dowiecie się: Gdzie mieszkał piesek.

https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

Ruletka gimnastyczna:

Wykonaj wylosowane ćwiczenia:

https://wordwall.net/pl/resource/1298622/wf-zwierzaki-pani-kasia

Zabawa z rymami.

Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiadają dzieci. Dzieci wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.

Powiedz: prosię i podrap się po …nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie…dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem …głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij …policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy

Zagadki dla utrwalenia nazw zwierząt mieszkających w gospodarstwie

Chodzi po podwórku,
Woła: „Kukuryku”,
On i jego przyjaciele,
Mieszkają w kurniku.
(kogut)

Bawię się w błocie
Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.
Mieszkam w chlewiku ….
(świnia)

Często wołam: me, me, me.
Czy ktoś wełnę moją chce?
( owca)

Ciężko pracuję na wsi cały dzień.
Odpoczywam w stajni i nie
jestem leń.
(koń)

Gdaczę sobie: ko, ko, ko,
Na śniadanie dam ci jajko.
(kura)

Dobre ma zwyczaje
ludziom mleko daje. …

(krowa)

Posłuchajcie teraz uważnie wierszyka (Z. Dmitrocy pt: „Krowa”).

„Krowa ciężko nie pracuje,
ciągle tylko trawę żuje.
Kiedy się do syta naje,
Dużo mleka ludziom daje.”

Wesoła krówka” – praca plastyczna. Dzieci naklejają na papierowy talerzyk wycięte z czarnego

papieru plamy-łaty. U gory talerzyka naklejają uszy (przygotowane przez rodzica.) oraz samoprzylepne

oczy. Poniżej oczu naklejają rożowy owal (mordkę), na którym rysują dwie kropki i uśmiech –

czarnym mazakiem lub kredką.

Pomoce:

talerzyki papierowe, czarne papierowe uszy, oczy – naklejki, różowe owale, czarny papier, nożyczki, klej, kredka czarna lub mazak.

KRÓWKA Z TALERZYKÓW – praca plastyczna.

https://edufunkids.com/krowa-praca-plastyczna-z-wykorzystaniem-talerzyka/