GRUPA II
08.04.2021
Temat dnia: Zwierzęta na wsi.
CELE OGÓLNE:
– poznanie zwierząt żyjących na wsi;
– doskonalenie umiejętności klasyfikacji ze względu na jedną cechę;
– rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej
„Kaczuszki” – zabawa popularna przy piosence ,, Kaczuszki’’.
Dziecko kolejno wykonuje rytmicznie następujące gesty: dzióbki, skrzydełka, bioderka, klaskanie.
https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94
„Kot Bazyli” – słuchanie fragmentu wiersza i rozmowa na temat zwierząt, które można spotkać na wsi.
Kot Bazyli (fragment) Agnieszka Tyszka
Małego kotka słońce zbudziło,
Długo mu przedtem w pyszczek świeciło.
Kiedy zaspany otworzył oczy,
Prosto z koszyka ku oknu skoczył.
Świat cały mienił się kolorami,
Szły przez podwórko kaczki parami,
Kogut na płocie czyścił swe piórka.
Już był Bazyli w środku podwórka.
Przepędził kaczki, wystraszył kurki,
Indyka gonił aż do obórki.
Kiedy uciekły przed nim perliczki,
Uchyliły łapką obory drzwiczki.
Krowa machnęła groźnie ogonem,
Kiedy Bazyli spojrzał w jej stronę.
Koń kopytami groźnie zastukał:
Czego tu maluch miauczący szuka?
Bazyli skoczył w kąt, ku drabinie,
Na daszek wspiął się po szczeblach zwinnie,
Wprost na psią budę na dół zeskoczył
I spojrzał prosto w groźne psa oczy.
Ile sił w łapach Bazyli zmykał,
Wreszcie się schował w kącie chlewika.
Miauknął na świnkę, która w chlewiku
Sąsiadek świnek miała bez liku.
Dość miał Bazyli zabaw i psot,
Był przecież z niego malutki kot!
Napił się mleka ze swej miseczki
I powędrował spotkać owieczki. (…)
Rozmowa na temat wysłuchanego utworu:
Rodzic zadaje dziecku pytania do wysłuchanego tekstu:
– Kto jest bohaterem wiersza?
– Co robił kot Bazyli w wierszu?
– Co zobaczył kot, gdy się obudził?
– Jakie zwierzęta zobaczył kot na wiejskim podwórku?
– Co zrobił kotek na końcu?
https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8
Na wiejskim podwórku – słuchanie fragmentu wiersza Stanisława Karaszewskiego.
Na podwórku dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
koza – rogate koźlątko,
owca – kudłate jagniątko,
świnka – różowe prosiątko,
kurka – pierzaste kurczątko,
gąska – puchate gąsiątko,
kaczka – płetwiaste kaczątko,
każda prowadzi swoje dzieciątko!
https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c
Rodzic zadaje pytania dziecku:
- Jak nazywa się dziecko krowy?
- Jak nazywa się dziecko kozy?
- Jak nazywa się dziecko owcy?
- Jak nazywa się dziecko świnki?
- Jak nazywa się dziecko kurki?
- Jak nazywa się dziecko gąski?
- Jak nazywa się dziecko kaczki?
Krowa – cielaczek
Koza – koźlątko
Owca – jagniątka
Świnia – prosiaczek
Kura– kurczątko
Gąska -gąsiątko
Kaczka- kaczątko.
Mowa zwierząt – ćwiczenia ortofoniczne.
https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
https://www.youtube.com/watch?v=QvptilEBcK8
Rodzic kolejno mówi fragment, który dzieci powtarzają, jak echo.
,,Po podwórku chodzi zwierz, jak on mówi, to my też:
- krowa – muu (dzieci powtarzają: muu)
- koza – mee ( dzieci powtarzają: mee)
- indyk – gul ( dzieci powtarzają: gul)
- gąska – gę ( dzieci powtarzają: gę)
- świnka – kwi ( dzieci powtarzają: kwi)
- kaczka – kwa ( dzieci powtarzają: kwa)
- owca – bee ( dzieci powtarzają: bee)
- burek – hau, hau, cicho tam ( dzieci powtarzają: hau, hau, cicho tam).”
„Na wiejskim podwórku”– ćwiczenie klasyfikacyjne.
Rodzic wymienia „domy wiejskich zwierząt” budę, oborę, kurnik, chlewik a dziecko mówi jakie zwierzęta tam mieszkają.
buda –pies
chlew– świnia,
kurnik – kura, kogut, kaczki, indyk
obora– krowa,
stajnia -koń.
„Wesołe zwierzęta” – praca plastyczna z kół origami.
https://www.youtube.com/watch?v=DuiBpuU1LL0
http://maluchwdomu.pl/2015/05/origami-zwierzatka-z-wiejskiego.htm
Zwierzęta domowe-kolorowanki.
https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanki/zwierzeta_domowe/
You must be logged in to post a comment.