GRUPA II
31.03.21
Temat dnia: Kolorowe pisanki.
CELE OGÓLNE:
-zapoznanie dzieci ze zwyczajem ozdabiania jajek
– poznanie budowy jaja,
– doskonalenie umiejętności przeliczania i stałe poszerzanie z zakresu liczenia.
„Jajko” – rozwiązanie zagadki M. Szeląg.
Jajko
Na wsi je znajdziesz w każdym kurniku,
a na Wielkanoc w świątecznym stroiku.
Dobre na twardo, na miękko, smażone,
pisanką się staje, gdy jest zdobione.
Co znajdę pod skorupką?
Co znajdę pod skorupką?” – zabawa badawcza.
Rodzic przygotowuje dwa jajka kurze – jedno zwykłe, świeże, drugie ugotowane na twardo. Pyta dziecko, czy wie co kryje się pod skorupką. Rodzic rozbija na talerzu jedno jajko oraz kroi na pół jajko ugotowane i wskazuje białko oraz żółtko. Dziecko obserwuje.
„Masażyk z jajem” – masaż z rymowanką Marleny Szeląg
Dziecko siedzi przed rodzicem, który recytując wiersz, wykonuje masaż na plecach dziecka.
Masażyk z jajem.
Te oto jajka nie są zbyt duże,
zapewne są to jajeczka kurze.
Umaluję jaja na rożne kolory
i pędzlem zrobię dziwaczne wzory.
Z góry do dołu zrobię paseczki
i palcem na nich małe kropeczki.
Och, jakie ładne jajka stworzyłem,
a jak się bardzo przy tym zmęczyłem!
Położę się obok moich jajeczek,
posłucham sobie świątecznych bajeczek.
Lecz jakieś dziwy z jajkami się stały,
nagle skorupki ich popękały!
Z jajek tych wyszły kurczątka – ptaszki,
onieśmielone wbiegły mi pod paszki!
Rodzic rysuje palcem wskazującym jaja na plecach dziecka
Głaszcze plecy całą powierzchnią dłoni.
Palcem wskazującym rysuje dowolne wzory.
Palcem wskazującym rysuje paski z góry do dołu.
Palcem wskazującym stawia kropki na plecach.
Uciska delikatnie ramiona i barki kolegi/koleżanki.
Głaszcze plecy dziecka od góry ku dołowi.
Kładzie głowę na plecach dziecka
Delikatnie „pstryka” w plecy palcami obu rąk.
Palcami obu dłoni „biega” po całych plecach.
Wkłada dłonie pod paszki dziecka.
Zabawę powtarzamy tym razem to dziecko wykonuje masaż rodzicowi.
„Wielkanocne pisanki” – poznanie różnych sposobów ozdabiania jajek oraz ich nazw.
Zachęcamy do obejrzenia filmu edukacyjnego i wysłuchania piosenek zamieszczonych poniżej oraz do rozmowy z dzieckiem na temat Świąt Wielkanocnych.
Film edukacyjny:
https://www.youtube.com/watch?v=GxyHrdgTxQs
PIOSENKA: „ Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne.
https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
Piosenka,, Kurka i pisanki’’ – Spiewające Brzdące.
https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk
Zachęcamy do ułożenia puzzli o tematyce Świątecznej
ŚWIĘCONKA – Ułóż Puzzle Online za darmo na Puzzle Factory
Wielkanocne prace: rozwijanie sprawności manualnej i kreatywności u dzieci.
Zachęcamy do wykonania wspólnie z dzieckiem kilu prac plastycznych, pomysły podajemy poniżej.
Kurczątko praca plastyczna.
Przygotowujemy zestaw żółtych kółek o różnej średnicy. Jedno większe (brzuszek), dwa mniejsze (głowa, skrzydełko). Wycinamy malutkie kółeczka czerwone(na dziobek i nóżki).
Następnie przystępujemy do wykonania kurczątka. Dwa żółte kółka naklejamy na karton powstanie głowa i brzuszek. Pozostałe koła żółte i czerwone zginamy na pół naklejając skrzydełka, nóżki i dzióbek
http://www.beznudy.com/2016/03/zajaczki-i-kurczaczki-z-koek.html
Zajączek pisanka.
https://www.youtube.com/watch?v=bnp4XHGUpyU
,, Jak narysować pisankę ?’’
https://www.youtube.com/watch?v=XP7oAVsU7Ng
Pisanki wielkanocne – tworzenie pisanek za pomocą taśmy samoprzylepnej.
https://www.youtube.com/watch?v=bKHunXK0WpQ
Rozwijanie umiejętności przeliczania i poszerzania zakresu liczenia.
„ Zajączki’’ – zabawa paluszkowa z elementami liczenia.
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych już do mamy kica.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca.
Dziecko trzyma dłoń otwartą pionowo i porusza wszystkimi palcami a gdy zajączek się schowa to dziecko zamyka jeden palec przytrzymując go drugą ręką. Po kolei mówiąc wiersz zamykamy: dwa, trzy, cztery palce i na końcu całą dłoń. Dziecko ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej. Zaplata palce obu rąk i lekko kołysze splecionymi dłońmi.
Piosenka ,, Skacze zając’’.
https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c
Piosenka,, Zając malowany’’.
https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c
You must be logged in to post a comment.