31 marca – środa
Temat dnia: Wielkanocny koszyczek
Cele ogólne: wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych, kształtowanie poczucia rytmu.
Dzieci słuchają wiersza „Legenda o białym baranku” – U. Pukały i zastanawiają się o co pokłóciły się zwierzęta w koszyku. Starają się zapamiętać, co znalazło się w wielkanocnym koszyku.
http://www.gpdz.pl/asp/pliki/biedroneczki/wiersz__-_legenda_o_bialym_baranku-skonwertowany.pdf
Dzieci po wysłuchaniu wiersza próbują szukać porównań – zielony jak…łąka , żółty jak….kurczaczek, czekoladowy jak….itd.
„ Wielkanocna piosenka” – dzieci słuchając piosenki mogą pokazywać rękami i ciałem treść piosenki rytmicznie kołysać się do melodii.
https://www.youtube.com/watch?v=cNT7haqYeqw
„Co włożymy do koszyka?” – dzieci z liter Alfabetu układają wyrazy: baranek, pisanki, baba, mazurek…, mogą być inne, trudniejsze, jeśli dziecko radzi sobie dobrze, np. koszyczek, kurczaczek, itd.
„Koszyczek wielkanocny” – przestrzenna praca plastyczna z wykorzystaniem W44 – dzieci wypychają koszyczek, wycinają paski, które przeplatają przez otwory, można przeciągnąć ozdobny sznureczek.
Książka: Plac zabaw. Sześciolatek. Karty pracy. Część 3.
KP 3.41 b. – odnajdywanie fragmentów ilustracji, pisanie po śladzie.
Księga Zabaw – str. 60-61 Dzieci oglądają ilustrację , opowiadają , co jest przedstawione , czytają zdania.
Życzenia z okazji Świąt Wielkanocnych
Wszystkim dzieciom i Rodzicom życzymy,
Zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych, pełnych wiary,
nadziei i miłości.
Radosnego wiosennego nastroju, serdecznych spotkań w gronie
rodziny i wśród przyjaciół oraz Wesołego Alleluja,
Życzą Panie z grupy IV i V.
You must be logged in to post a comment.