31 marca – środa

Temat dnia: Wielkanocny koszyczek

Cele ogólne: wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych, kształtowanie poczucia rytmu.

 

Dzieci słuchają wiersza „Legenda o białym baranku” – U. Pukały i zastanawiają się o co pokłóciły się zwierzęta w koszyku. Starają się zapamiętać, co znalazło się w wielkanocnym koszyku.

http://www.gpdz.pl/asp/pliki/biedroneczki/wiersz__-_legenda_o_bialym_baranku-skonwertowany.pdf

Dzieci po wysłuchaniu wiersza próbują szukać porównań – zielony jak…łąka , żółty jak….kurczaczek, czekoladowy jak….itd.

 

„ Wielkanocna piosenka” – dzieci słuchając piosenki mogą pokazywać rękami i ciałem treść piosenki rytmicznie kołysać się do melodii.

https://www.youtube.com/watch?v=cNT7haqYeqw

 

„Co włożymy do koszyka?” – dzieci z liter Alfabetu układają wyrazy: baranek, pisanki, baba, mazurek…, mogą być inne, trudniejsze, jeśli dziecko radzi sobie dobrze, np. koszyczek, kurczaczek, itd.

 

„Koszyczek wielkanocny” – przestrzenna praca plastyczna z wykorzystaniem W44 – dzieci wypychają koszyczek, wycinają paski, które przeplatają przez otwory, można przeciągnąć ozdobny sznureczek.

 

Książka: Plac zabaw. Sześciolatek. Karty pracy. Część 3.

KP 3.41 b. – odnajdywanie fragmentów ilustracji, pisanie po śladzie.

 

Księga Zabaw – str. 60-61 Dzieci oglądają ilustrację , opowiadają , co jest przedstawione , czytają zdania.

 

 

Życzenia z okazji Świąt Wielkanocnych

Wszystkim dzieciom i Rodzicom życzymy,

Zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych, pełnych wiary,

nadziei i miłości.

Radosnego wiosennego nastroju, serdecznych spotkań w gronie

rodziny i wśród przyjaciół oraz Wesołego Alleluja,

Życzą Panie z grupy IV i V.