30.03.21r. Gr. I
Temat dnia: ,,Wielkanocne Tradycje”
CELE OGÓLNE:
– poznanie polskich zwyczajów związanych z Wielkanocą
– poznanie określeń pisanka, kraszanka, święconka
– rozwiązywanie zagadek – łączenie opisu słownego z przedmiotem
Piosenka dla dzieci -,,Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne”: https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
Baranek, kurczaki, pisanki – rozwiązywanie zagadek J. Wasilewskiej połączone z opisem słownym obrazka.
Rozkładamy na stole obrazki : baranka, kurczaka, pisanek. Czytamy dziecku zagadki. Zadaniem dziecka jest wskazać odpowiedni obrazek.
Piosenka dla dzieci- ,,Zając długie uszy ma”– https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
Zwyczaje wielkanocne- prezentacja- https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA
Ma złociste rogi i kożuszek biały
Nie biega po łące bo z cukru jest cały (Baranek cukrowy)
Wykluły się z jajek, są żółciutkie całe
Będą z nich kogutki, albo kurki małe (Kurczaczki)
Leżą w koszyczku, pięknie ułożone
W kolory i wzory, mocno ozdobione. (Pisanki)
,,Pisanki we wzorki”- Prosimy dziecko, aby usiadło, najlepiej na dywanie i naśladowało razem z nami rysowanie na dywanie do wiersza. Dzieci mówią głośno, to co rysują.
Pisanki
Katarzyna Bajer
Leżą w koszyczku piękne pisaneczki (dzieci rysują kształt dużego jajka)
kolorowe, malowanie, ładnie układane (dzieci naśladują rysowanie jajka pędzelkiem)
Pierwsza ma kropeczki ( dzieci rysują kropeczki)
druga gwiazdki złote ( dzieci rysują gwiazdki)
a na trzeciej siedzi, malowany kotek ( dzieci rysują kotka)
W ten wielkanocny, wielkanocny ranek
poukładam w koszu, (dzieci rysują kosz)
śliczne jajka malowane (dzieci rysują kształt dużego i małego jajka)
– kolorowe pisanki
Dzieci dzielą na sylaby słowa: pisaneczki, układane, kropeczki, złote, siedzi, kotek, ranek, koszu, malowane.
Po wykonaniu ćwiczenia dzieci rysują na kartce pisanki. Zadajemy dzieciom pytanie: Jakie kolory mają Wasze pisanki i ile ich jest? dzieci podają nazwy kolorów i liczą
Piosenka dla dzieci- ,,Zając długie uszy ma”- https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
,,Kolorowe pisanki i kraszanki”- praca plastyczna. Dziecko otrzymują sylwetę jajka w kolorach:żółtym , czerwonym, zielonym oraz elementy do ozdobienia np.: paski, kropki, kwiatki. Zadaniem dzieci, jest ozdobienie sylwet jaj tak, aby powstały pisanki. Następnie ponownie rozdajemy dzieciom sylwety jajek oraz farby plakatowe, dzieci mogą rysować na nich palcami. Tak powstają kraszanki.
,,Gdzie są pisanki i kraszanki”- zabawa orientacyjno – porządkowa. W dowolnym miejscu domu umieszczamy sylwetę pisanki i kraszanki. Dzieci- jajka biegają swobodnie po sali w rytm dowolnego instrumentu. Na hasło: Gdzie są kraszanki i pisanki?- dzieci biegną do wyznaczonych miejsc.
Zachęcamy również do obejrzenia również:
Edukacja zdalna- poznajemy wielkanocne zwyczaje- https://www.youtube.com/watch?v=E1j3X7cfHYk
Zwyczaje wielkanocne- https://www.youtube.com/watch?v=8YparvyssW4
You must be logged in to post a comment.