12 marca – piątek

Temat dnia: Szukamy wiosny.

Cele: kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej, rozwijanie umiejętności obserwacji zmian zachodzących w ogrodzie.

„Jak bałwanek witał wiosnę” – wysłuchanie opowiadania i odpowiedzi dziecka do pytań: Kogo ulepiły dzieci? Gdzie poszedł bałwanek? Kogo chciał przywitać? Kogo spotkał i o czym rozmawiał? Po czym poznajemy, że nadchodzi wiosna?

Tekst opowiadania

https://przedszkolankowo.pl/2016/12/26/jak-balwanek-wital-wiosne-historyjka-obrazkowa/

„Poszukiwanie wiosny” – gimnastyka narządów mowy. Opowieść o języczku, który wybrał się na poszukiwanie wiosny. Rodzicu poproś, aby dziecko we wskazanym momencie czytania wykonywało określone czynności.

Zbliżała się wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dzieci naśladują głos ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie wiosny. Jechał na koniu (kląskają, uderzają językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (mówią kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie (mówią prr). Zsiadł z konia, rozejrzał się w około(oblizują wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonują krótki wdech nosem, chwilę zatrzymują powietrze i długo wydychają je ustami).  Było ciepło i przyjemnie (uśmiechają się). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (oddychają głęboko, wdychają powietrze nosem, wydychając ustami). Języczek pochylił się i powąchał kwiaty ( wdychają powietrze nosem) i kichnął (mówią apsik!). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (ziewają, przeciskają język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu (kląskają, uderzają językiem o podniebienie).

Zapraszamy do obejrzenia filmiku o poszukiwaniach wiosny.

https://abc.tvp.pl/36711232/szukamy-wiosny-odc-143

„Marzec czarodziej” – wysłuchanie piosenki i nauka słów, żeby można było zaśpiewać razem.

https://www.youtube.com/watch?v=E4xUkd1Mtcs

 

Praca plastyczna – „Marzec – czarodziej” w czasie słuchania piosenki, rozmowa o emocjach, które towarzyszą dzieciom i dorosłym, gdy nadchodzi wiosna.

 

Praca z książką – Plac zabaw, Karty pracy, Sześciolatek, Część 3

KP 3.29b – pisanie liter zgodnie z szyfrem, odczytywanie haseł, łączenie haseł ze zdjęciami.

KP 3.30b – kształtowanie umiejętności odczytywania działań z wykorzystaniem znaku dodawania.