12.03.21
Grupa I
Temat : SZUKAMY WIOSNY
DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI! Z PRZYJEMNOŚCIĄ INFORMUJEMY, ŻE OD PONIEDZIAŁKU 15 MARCA BĘDZIEMY MOGLI ZNOWU SIĘ SPOTYKAĆ W PRZEDSZKOLU.
DO ZOBACZENIA!!!!
CELE OGÓLNE:
-prowadzenie obserwacji przyrodniczych w trakcie spaceru po najbliższej okolicy;
-kształtowanie prawidłowej postawy oraz polepszenie funkcji układu krążenia i oddychania
Zanim się pobawimy, to liczenie do 5 utrwalimy: https://www.youtube.com/watch?v=0GaPsIIdW2c
Gość – zabawa paluszkowa według K. Sąsiadka. Ćwiczenie motoryki małej.
Gość
Krzysztof Sąsiadek
Ktoś się schował pod listkami. (dzieci wyciągają rękę zaciśniętą w piąstkę)
Pierwszy listek zabieramy, (dzieci prostują mały palec)
drugi listek zabieramy. (dzieci prostują serdeczny palec)
Zawiał wiatr, (dzieci dmuchają na piąstkę)
trzeci listek sam już spadł. (dzieci prostują palec środkowy)
Czwarty listek zabrał ktoś (dzieci prostują palec wskazujący)
i pojawił się nasz gość! (dzieci prostują i zginają kciuk)
Oczy, buzię, nosek ma; (dzieci wskazują części buzi)
główka gotowa raz-dwa. (dzieci łapią się za głowy i nimi poruszają)
Rodzic zadaje pytanie? jakie zwierzątko mogło schować się pod listkiem?..następnie przypomina, jakie zwierzęta zasypiały na zimę.
„Porządki” – zabawa ruchowa.
Rodzic ustawia tor przeszkód, na którym układa różne rekwizyty..Dzieci przemieszczają się tak, by nie dotknąć rekwizytów.
„Mali tropiciele” – zabawa na świeżym powietrzu.
Poszukiwanie oznak wiosny np. przy użyciu lup.
Dzieci bawią się w ogrodzie lub parku w tropicieli wiosny. Gdy znajdą jakąś oznakę,pokazują rodzicom. Na zakończenie dzieci dzielą się swoimi odkryciami.
Po powrocie do domu, dzieci w szablonie ” lupy” mogą spróbować narysować, to co widziały podczas spaceru.
Karta pracy Lupa.
Wiosenna pobudka – uważne słuchanie wiersza K. Marciniak.
Dzieci próbują ilustrować treść utworu ruchem.
Wiosenna pobudka (fragment)
Katarzyna Marciniak
Żona misia w marcu z rana,
Po zimowym śnie zaspana, (dzieci wyciągają ręce, ziewają)
Wyszła w kapciach do ogródka, (dzieci maszerują w miejscu)
Rycząc: – Misiu mój, pobudka! (Rodzic mówi zniżonym tonem)
Przyszła wiosna, już jaskółka (dzieci naśladują latające jaskółki)
W locie tnie z radości kółka.
Miś otworzył prawe oko, (dzieci otwierają jedno oko)
Ziewnął głośno i głęboko, (dzieci ziewają głośno)
Włożył szlafrok i do żony (dzieci naśladują wkładanie szlafroka)
Rzekł nie całkiem obudzony:
– Wiosny jeden ptak nie czyni, (Rodzic mówi zniżonym tonem)
Wróćmy pospać do jaskini.
Zaraz jednak lewe oko (dzieci robią duże oczy)
Też otworzył miś szeroko,
Bo wokoło świat radosny
Już obchodził Święto Wiosny […] (dzieci podskakują, krzycząc: „Hura!”)
„Złap kolor” – zabawa ruchowa.
Dzieci biegają po wyznaczonym terenie, na umówione hasło zatrzymują się, rodzic podaje nazwę koloru, a dzieci szukają przedmiotu w tym kolorze i dotykają go. Zwracamy uwagę na zasady bezpiecznej zabawy.
You must be logged in to post a comment.