12.03 – gr. II Misie

Rakietą do gwiazd

 DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI! Z PRZYJEMNOŚCIĄ INFORMUJEMY,  ŻE OD PONIEDZIAŁKU 15 MARCA BĘDZIEMY MOGLI ZNOWU SIĘ  SPOTYKAĆ W PRZEDSZKOLU. TAK WIĘC DO ZOBACZENIA!!!!   

CELE OGÓLNE:

– poznanie wybranego pojazdu kosmicznego i zawodu astronauty;

–  poszerzanie doświadczeń plastycznych;

– rozwijanie inwencji twórczej;

– doskonalenie precyzyjnych ruchów rąk;

Zagadkka:

Z ziemi do gwiazd
mknie pocisk złoty,
szybszy niż wiatr
i samoloty./rakieta/

 

Słuchanie wiersza: :”Zbuduję rakietę” Marleny Szeląg

 Rakietę ogromną będę budować,

 by kosmos cały w niej obserwować.

Już sklejam pudła, wycinam, rysuję,

 do malowania farb nie żałuję…

 Pojazd gotowy, jaki wspaniały,

jeszcze skafandry by się przydały!

 I w końcu wsiadam do mej rakiety,

 za chwilę odkryję kosmosu sekrety…

 Zobaczę gwiazdy, ujrzę planety,

i warkocz złocisty niejednej komety

 A gdy na Ziemię z powrotem przylecę,

 powiedzieć o wszystkim tacie polecę!

 Rodzic zadaje dziecku  pytania do wysłuchanego utworu:

Co zbudowało dziecko? Po co dziecko zbudowało rakietę? Z czego ją zbudowało? Co to są skafandry? (rodzic pokazuje ilustrację astronauty w skafandrze i mówi do czego służy skafander) Jak nazywa się osoba, która nosi skafander, lata rakietą i odkrywa kosmos? Co można zobaczyć w kosmosie? Co zrobi bohater wiersza, gdy wróci na Ziemię?

ilustracje:

 

 „Podróż rakietą” – zabawa ruchowa, ćwiczenie fonacyjne.

Rodzic recytuje:

Czy wy wiecie, że w rakiecie najciekawsza podróż w świecie?
Proszę wsiadać do rakiety, niepotrzebne nam bilety.

Dziecko naśladuje kolejne czynności: siedzi w siadzie skrzyżnym ręce do boku

odpalamy silnik – dziecko naśladują warkot silnika. Najpierw cicho, potem coraz głośniej i zaczynamy odliczanie: 3,2,1 start . Na odliczanie: 3, 2, 1, 0 i start dziecko prostuje ręce i trzyma je przez krótka chwilkę wyprostowane i opuszcza.

Już rakieta w niebo strzela, proszę trzymać się fotela.
To jest jazda co się zowie, aż się kręci w głowie

Dziecko chodząc naśladuje lot rakiety – podnosząc i opuszczając rączki.

Lądowanie rakiety – dziecko powoli kuca.

Zapraszamy na spotkanie z Paxi:

Paxi – Rosetta i komety.

http://www.bing.com/videos/search?q=odpalamy+rakietę+dźwięki&&view=detail&mid=520F7703BB00AEC59C7B520F7703BB00AEC59C7B&&FORM=VDRVRV


Nasza rakiety” – praca plastyczna. Dzieci wykonują rakietę kosmiczną z rolki po papierze toaletowym lub papierowym ręczniku.

Wykonanie: (68) Rakieta Orion 7 – prace plastyczne – YouTube

 

Czekamy na zdjęcia Waszych  prac.