8 marca – poniedziałek

Temat dnia: Po zimie w ogrodzie.

Cele: utrwalenie informacji o zmianach zachodzących wiosną w przyrodzie,  odwołanie się do własnych doświadczeń; doskonalenie umiejętności przeliczania.

„Bajka o brzydkiej gąsienicy”

Agnieszka Galica

Po wierzbowej gałązce maszerowała powoli -raz i dwa, raz i dwa – włochata gąsienica.

Przyfrunęła na gałązkę biedronka:

Ale potworny potwór! -zawołała przestraszona i odleciała.

Gąsienicy zrobiło się troszeczkę przykro, ale maszerowała dalej po gałązce -raz i dwa, raz i dwa. Przyleciała pszczoła. Obejrzała gąsienicę od nosa aż do ogona.

-No tak -bzyknęła -piękna to nie jesteś, ale potwór? Przesada.

A gąsienica powolutku maszerowała raz i dwa, raz i dwa, przesuwała się po gałązce. Po chwili na wierzbie wylądowała ważka podobna do małego helikoptera.

„Och, co za dziwne stworzenie” -pomyślała i zapytała:

-Jak się nazywasz, włochaty robaku?

Gąsienica z przerażenia zatrzymała się i postanowiła udawać, że jest gałązką. Po chwili do przerażonej gąsienicy podszedł ślimak, wydawało mu się, że to kawałek dziwnej gałązki i o mało co jej nie zadeptał wielką nogą.

-Co tu robisz? -spytał zdziwiony.

-Czekam -szepnęła gąsienica.

-Na co czekasz? -zaciekawił się ślimak.

-Czekam, żeby pofrunąć daleko.

-Pofrunąć! -ślimak zaczął się śmiać tak, że o mało nie zgubił muszelki -Ty chcesz pofrunąć? W tym grubym futrze? Bez skrzydeł? Możesz najwyżej spaść na ziemię, a wtedy znajdzie cię wrona i zje! -i ślimak śmiejąc się powędrował dalej. Zrobił się wieczór, gąsienica trzęsła się z zimna i ze strachu, przytulona do gałązki. Potem przyszła noc.

A nad ranem…

Czy wiesz, co biedronka, pszczoła, ważka i ślimak zobaczyli rano, gdy się obudzili?

Po gąsienicy nie było śladu, a na gałązce wierzby trzepotał się piękny kolorowy motyl. Prostował skrzydełka i szykował się do lotu. 

Rodzic zadaje dziecku pytania:

– Co robiła gąsienica?

– Jak się czuła gąsienica, gdy słyszała komentarze pod swoim adresem?

– Co stało się z gąsienicą, kiedy nastał dzień?

– W co zamieniła się gąsienica?

– Jak mogła się czuć gąsienica, gdy zmieniła się w motyla?

 

Zapraszamy do obejrzenia filmiku – „Narodziny motyla”

https://www.youtube.com/watch?v=zNeizTuJCgg

 

„Moja Gąsienica” – praca plastyczna

Mamo, tato narysuj dziecku na zielonym kartonie dużego liścia, którego dziecko następnie wycina. Za pomocą plasteliny dziecko mocuje kolorowe nakrętki po napojach tak, aby stworzyć gąsienicę. Następnie dziecko dorysowuje gąsienicy oczy i nogi.

 

„Mój wiosenny ogródek” – doskonalenie umiejętności przeliczania.

Dziecko rysuje wiosenny ogródek zgodnie ze wskazówkami jakie dostaje od rodzica:

– na górze na środku narysuj słoneczko,

– na dole płotek

– w prawym, górnym rogu kartki narysuj chmurkę,

– w lewym, dolnym rogu drzewo,

– na pierwszej grządce od dołu 3 stokrotki i 2 maki,

–  na drugiej 4 tulipany i 3 bratki.

Gdy już nasz wiosenny obrazek jest gotowy, rodzicu poproś dziecko aby policzyło, ile jest kwiatków na każdej grządce i napisało z prawej strony cyfrę oznaczającą ich liczbę.

 

Tulipan orgiami:

 https://www.youtube.com/watch?v=BrIw9Mtb2D0

Czas na piosenkę –  …„Bal na łące”

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

 

W ramach przypomnienia udostępniamy link do strony, który umożliwi Państwa dziecku kontakt z nauczycielem prowadzącym.

https://meet.jit.si/Borzecin

Zajęcia on-line  prowadzone są w poszczególnych grupach następująco:

gr IV – od 9.30

gr V – od 11.00