03.12.2020

Dzieci młodsze (grupa I i II)

Temat: „Z pieskiem na zimowym spacerze”

Cele:

  • rozwijanie umiejętności przeliczania,
  • nabywanie poczucia odpowiedzialności za pupila,
  • doskonalenie sprawności manualnych

1. „Zimowy spacer” – rozwijanie wiedzy ogólnej.

Zagadka
Urszula Kamińska
Podaje łapę, merda ogonem.
Kiedy zagwiżdżesz, biegnie w twą stronę.
I aportować wspaniale umie.
Chociaż nie mówi, kocha, rozumie!

Rodzic kieruje rozmową tak, aby dziecko opowiedziało jak dbać o psa (odpowiedni pokarm, regularne
spacery itp.), opisało jego zachowanie (szczeka, merda ogonem, kopie dołki, aportuje, podaje
łapę, biega). Następne dziecko wkładają za pasek z tyłu szalik lub chustę –
 ogonki pieska. Dziecko próbuje pomachać biodrami tak, żeby ogonek się poruszał. Dziecko biega
po pokoju. Gdy Rodzic zawoła: Idziemy na spacerek!, zatrzymuje się i macha biodrami, poruszając
szalikiem. Zabawę powtarzamy kilka razy. Po zabawie Rodzic pyta: Jak przygotować się do wyjścia
z pieskiem na spacer? (pokazuje smycz). Pieski, tak jak ludzie, latem męczą się na spacerze,
dlatego musimy im zapewnić wodę do picia, a zimą marzną, dlatego niektórzy właściciele
kupują swoim pieskom specjalne stroje.

2. „Ubieramy pieska” – zabawa twórcza, ćwiczenie ubierania.

Dzieci ubierają maskotki (pieski) w ubrania dla lalek lub swoje ubranka. Liczy się kreatywność.

3. „Plastelinowy piesek” – zabawa plastyczna. Dziecko lepi figurkę jamnika według instrukcji:

1. Robimy długi wałek – to będzie brzuszek.

2. Robimy mały, cienki wałeczek i dzielimy go na 4 części; dolepiamy do dużego wałka 2 łapki z przodu i 2 z tyłu.

3. Lepimy kuleczkę, którą trochę rozciągamy. Dolepiamy ją na początku grubego wałka – to będzie pysk.

4. Na nim nalepiamy 2 oczka i nosek.

5. Dolepiamy cienki ogonek i wykonujemy ubranko według własnego pomysłu.

Dziecko opisuje gotową pracę (wymienia części ciała pieska i je przelicza).

 

Dzieci starsze (grupa III)

Temat dnia: „Wesołe przeciwieństwa”

Cele:

    •  doskonalenie umiejętności poruszania się w równowadze,
    • rozwijanie sprawności manualnej rąk,
    • aktywizacja wyobraźni i myślenia,
    • ćwiczenia spostrzegawczości słuchowej.

1 „Wymyślamy” – słuchanie wiersza Beaty Wrzesień.

Przeciwieństwa dobrze znamy,
Bardzo szybko wymyślamy,
Więc poszukaj dzisiaj z nami,
Z naszej grupy kolegami.
Ta zabawa jest wesoła,
Tutaj dla nas jest swawola,
W wymyślaniu różnych słów,
Pełno w głowach pomysłów.

Rozmowa na temat treści wiersza i własnych doświadczeń dzieci.

2 „Przeciwieństwa” – lepienie z plasteliny różnych przeciwieństw. np. duża piłka – mała piłka, wysoki człowiek – niski człowiek, gruby miś – chudy miś. Przeliczanie ulepionych przedmiotów.

3.„Jakie to odgłosy?” – zagadki słuchowe. Rozpoznawanie różnych odgłosów  https://www.youtube.com/watch?v=qkA2NHliZtg

4. „Kałuże” – zabawa ruchowa.
Dzieci otrzymują gazety, gniotą je a następnie rozkładają na podłodze. Pomięte gazety
stanowią kałuże i będą wykorzystane do zabawy ruchowej. Dzieci mają za zadanie poruszać
się tylko po kałużach albo pomiędzy kałużami – zamiennie.

Zadania dla dzieci z grupy  IV i V

Cele ogólne:

  • wprowadzenie litery K,k na przykładzie wyrazu koperta,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez podejmowanie czynności dodawania i odejmowania w codziennych sytuacjach,
  • pisanie kartki pocztowej.

 

1 Praca z KP2-13a,b  wprowadzenie litery K ,k. Ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, odczytywanie wyrazów z poznanych liter.

2 „K” jak koperta”-prezentacja litery w wyrazie. Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, określania głoski w wygłosie i nagłosie, rozwijanie sprawności grafometrycznej.

3 Praca plastyczna -wykonanie koperty z kartonu. https://www.youtube.com/watch?v=NIwqKoAFZdg

4 „List do Świętego Mikołaja”- rysunek. Dzieci za pomocą kredek i mazaków tworzą obrazkowo- wyrazowy list do świętego Mikołaja. Po zrobieniu wkładają go do wcześniej przygotowanej koperty.

5 Książka Kodowanie -str.45 ,pokoloruj ją zgodnie ze wzorem, obejrzyj ilustrację przez okulary 3D.

6 Str 46- przyjrzyj się gwiazdozbiorom z lewej strony. Pokoloruj i połącz w ten sam sposób gwiazdy w ramkach z prawej strony.