03.12.2020
Dzieci młodsze (grupa I i II)
Temat: „Z pieskiem na zimowym spacerze”
Cele:
- rozwijanie umiejętności przeliczania,
- nabywanie poczucia odpowiedzialności za pupila,
- doskonalenie sprawności manualnych
1. „Zimowy spacer” – rozwijanie wiedzy ogólnej.
Zagadka
Urszula Kamińska
Podaje łapę, merda ogonem.
Kiedy zagwiżdżesz, biegnie w twą stronę.
I aportować wspaniale umie.
Chociaż nie mówi, kocha, rozumie!
Rodzic kieruje rozmową tak, aby dziecko opowiedziało jak dbać o psa (odpowiedni pokarm, regularne
spacery itp.), opisało jego zachowanie (szczeka, merda ogonem, kopie dołki, aportuje, podaje
łapę, biega). Następne dziecko wkładają za pasek z tyłu szalik lub chustę –
ogonki pieska. Dziecko próbuje pomachać biodrami tak, żeby ogonek się poruszał. Dziecko biega
po pokoju. Gdy Rodzic zawoła: Idziemy na spacerek!, zatrzymuje się i macha biodrami, poruszając
szalikiem. Zabawę powtarzamy kilka razy. Po zabawie Rodzic pyta: Jak przygotować się do wyjścia
z pieskiem na spacer? (pokazuje smycz). Pieski, tak jak ludzie, latem męczą się na spacerze,
dlatego musimy im zapewnić wodę do picia, a zimą marzną, dlatego niektórzy właściciele
kupują swoim pieskom specjalne stroje.
2. „Ubieramy pieska” – zabawa twórcza, ćwiczenie ubierania.
Dzieci ubierają maskotki (pieski) w ubrania dla lalek lub swoje ubranka. Liczy się kreatywność.
3. „Plastelinowy piesek” – zabawa plastyczna. Dziecko lepi figurkę jamnika według instrukcji:
1. Robimy długi wałek – to będzie brzuszek.
2. Robimy mały, cienki wałeczek i dzielimy go na 4 części; dolepiamy do dużego wałka 2 łapki z przodu i 2 z tyłu.
3. Lepimy kuleczkę, którą trochę rozciągamy. Dolepiamy ją na początku grubego wałka – to będzie pysk.
4. Na nim nalepiamy 2 oczka i nosek.
5. Dolepiamy cienki ogonek i wykonujemy ubranko według własnego pomysłu.
Dziecko opisuje gotową pracę (wymienia części ciała pieska i je przelicza).
Dzieci starsze (grupa III)
Temat dnia: „Wesołe przeciwieństwa”
Cele:
-
- doskonalenie umiejętności poruszania się w równowadze,
- rozwijanie sprawności manualnej rąk,
- aktywizacja wyobraźni i myślenia,
- ćwiczenia spostrzegawczości słuchowej.
1 „Wymyślamy” – słuchanie wiersza Beaty Wrzesień.
Przeciwieństwa dobrze znamy,
Bardzo szybko wymyślamy,
Więc poszukaj dzisiaj z nami,
Z naszej grupy kolegami.
Ta zabawa jest wesoła,
Tutaj dla nas jest swawola,
W wymyślaniu różnych słów,
Pełno w głowach pomysłów.
Rozmowa na temat treści wiersza i własnych doświadczeń dzieci.
2 „Przeciwieństwa” – lepienie z plasteliny różnych przeciwieństw. np. duża piłka – mała piłka, wysoki człowiek – niski człowiek, gruby miś – chudy miś. Przeliczanie ulepionych przedmiotów.
3.„Jakie to odgłosy?” – zagadki słuchowe. Rozpoznawanie różnych odgłosów https://www.youtube.com/watch?v=qkA2NHliZtg
4. „Kałuże” – zabawa ruchowa.
Dzieci otrzymują gazety, gniotą je a następnie rozkładają na podłodze. Pomięte gazety
stanowią kałuże i będą wykorzystane do zabawy ruchowej. Dzieci mają za zadanie poruszać
się tylko po kałużach albo pomiędzy kałużami – zamiennie.
Zadania dla dzieci z grupy IV i V
Cele ogólne:
- wprowadzenie litery K,k na przykładzie wyrazu koperta,
- rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez podejmowanie czynności dodawania i odejmowania w codziennych sytuacjach,
- pisanie kartki pocztowej.
1 Praca z KP2-13a,b wprowadzenie litery K ,k. Ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, odczytywanie wyrazów z poznanych liter.
2 „K” jak koperta”-prezentacja litery w wyrazie. Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, określania głoski w wygłosie i nagłosie, rozwijanie sprawności grafometrycznej.
3 Praca plastyczna -wykonanie koperty z kartonu. https://www.youtube.com/watch?v=NIwqKoAFZdg
4 „List do Świętego Mikołaja”- rysunek. Dzieci za pomocą kredek i mazaków tworzą obrazkowo- wyrazowy list do świętego Mikołaja. Po zrobieniu wkładają go do wcześniej przygotowanej koperty.
5 Książka Kodowanie -str.45 ,pokoloruj ją zgodnie ze wzorem, obejrzyj ilustrację przez okulary 3D.
6 Str 46- przyjrzyj się gwiazdozbiorom z lewej strony. Pokoloruj i połącz w ten sam sposób gwiazdy w ramkach z prawej strony.
You must be logged in to post a comment.