Dzieci młodsze (grupa I i II)
Tematy dnia: Nasze przygotowania do świąt.
CELE OGÓLNE:
- wzbogacanie wiedzy na temat czynności związanych z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej; rozwijanie koncentracji uwagi i umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach
„Gdzie dzwoni dzwoneczek?” – ćwiczenie słuchowe. Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym z zamkniętymi oczyma. Rodzic stoi w dowolnym miejscu pokoju i potrząsa dzwoneczkiem (lub innym instrumentem) – dziecko, nie otwierając oczu, wskazują kierunek, z którego dobiega dźwięk. Rodzic może grać głośno lub cicho, dzieci określają wówczas kierunek i natężenie dźwięku.
„Nasza choinka”–ćwiczenie komunikacji. Rodzic zaprasza dzieci, aby usiadły i zadaje pyta:
- Jak wygląda choinka?
- Jakie dekoracje można powiesić na choince?
- Jakie ozdoby najbardziej wam się podobają i dlaczego?
Słuchanie piosenki, dowolna interpretacja taneczna do muzyki:
https://www.youtube.com/watch?v=1Te5q8JTr_Y
„Choinka” praca plastyczna – Rodzic rysuje na dużym arkuszu papieru kontur choinki (dziecko może następnie pokolorować farbami choinkę) i daje dzieciom do dyspozycji różne, wycięte z papieru ozdoby choinkowe (lub dziecko samo wycina ozdoby z kolorowej gazety ozdoby, lub z papieru kolorowego). Każde dziecko ma za zadanie przykleić wybraną przez siebie ozdobę w określonym miejscu wskazanym przez rodzica
- (np. na górze, nad czerwoną bombką, obok niebieskiego aniołka).
- Po ubraniu choinki rodzic opisuje położenie ozdoby, którą ma na myśli, a dzieci zgadują, co to za ozdoba. Następnie dziecko zadaje tego rodzaju zagadki rodzicom, rodzeństwu.
Dzieci starsze (grupa III)
Temat dnia: Źródła energii – prąd.
Cele:
- rozwijanie mowy i myślenia,
- Zapoznanie dzieci z różnymi źródłami prądu oraz zasadami pracy elektrociepłowni,
- Uwrażliwienie dzieci na bezpieczne korzystanie z urządzeń elektrycznych
Słuchanie wiersza Ludwika Jerzego Kerna pt.: „Pod samą chmurą”
„Pod samą chmurą
Na masztach stalowych, gór.
Wysoko,
Pod samą chmurą
Biegną. Elektryczne przewody…”
Udzielenie odpowiedzi na pytania na podstawie wierszyka:
– Do czego potrzebny jest prąd?
– Z czego powstaje prąd?
„Nie taki prąd straszny” –oglądanie filmu edukacyjnego
https://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ
Udzielanie odpowiedzi na pytania:
– Jakie znasz źródła energii? (elektrownia: słoneczna, wodna, wiatrowa, atomowa; elektrociepłownia)
– Jakie znacie urządzenia zasilane prądem?
– Jakie urządzenia zasilane prądem znajdują się w waszych domach?
„Prąd jest, prądu nie ma” – zabawa ruchowa. Dzieci zamieniają się w zabawki na baterie. Kiedy rodzic mówi: prąd jest, dzieci naśladują ruchy zabawek na baterie, kiedy rodzic powie: prądu nie ma, zastygają w bezruchu. Trzecie hasło: bateria rozładowuje się, ćwiczący zwalniają ruchy swojego ciała i bardzo powoli zatrzymują się i zastygają w bezruchu.
Kolorowanka do druku
http://kolorowanki-dzieci.pl/kolorowanka/labirynt-z-jakiej-elektrowni-plynie-prad
Zadania dla dzieci z grupy IV i V
Temat dnia: Ozdoby choinkowe.
Cele:
-rozwijanie sprawności manualnej
– umiejętności czytania instrukcji obrazkowej
– rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
Praca z KP2-str.22a – doskonalenie percepcji wzrokowej, otaczanie pętlą ozdób choinkowych dawnych i współczesnych, łączenie takich samych pudełek z bombkami.
Praca z KP2- str22b – przyklejanie nalepek, rysowanie po śladzie.
„Łańcuch na choinkę’’ – praca plastyczna -wykonanie łańcucha z kolorowych kółeczek./1metr/ (instrukcja w filmiku)
https://www.youtube.com/watch?v=n42DTlVzOk8
Książka ‘’ Kodowanie’’ str.57,58 – ćwiczenia spostrzegawczości i logicznego myślenia.
You must be logged in to post a comment.