14 kwietnia – środa

Temat dnia: Segregujemy odpady.

 

Cele ogólne: utrwalenie informacji o segregowania odpadów, rozwijanie umiejętności matematycznych podczas klasyfikowania przedmiotów według określonych cech.

 

„Łąka” – słuchanie treści wiersza i rozmowa na temat treści wiersza. Rozwijanie umiejętności wyrażania emocji bohaterów, poszerzanie wiedzy o sposobach chronienia naszej planety.

Łąka – Małgorzata Strzałkowska

https://www.youtube.com/watch?v=FPdi-iU_HSw

 

„Akcja- segregacja” – poszerzanie wiedzy na temat segregacji odpadów, rozwijanie wrażliwości przyrodniczej. Rozmowa z dzieckiem na temat tego, w jaki sposób segregujemy śmieci w domu.

 

„Podwodny świat”– rozwijanie fantazji i wyobraźni, rozwijanie sprawności grafomotorycznej, poszerzenie wiedzy o twórczych sposobach wykorzystania odpadów. Praca plastyczna z opakowań. Z arkusza tradycyjnej folii bąbelkowej tworzymy ocean. Pod folię dziecko może podkleić arkusz niebieskiego lub zielonego papieru lub kawałki bibuły. Następnie dziecko tworzy zwierzęta i rośliny z materiałów, które są już niepotrzebne.

 

Książka – Plac Zabaw część 4

KP – 4.2b-wycinanie obrazków, nalepianie pod ilustracjami właściwych pojemników na odpady.

KP – 4.3a– liczenie pojemników, rysowanie po śladzie, czytanie wyrazów, łączenie ich z właściwymi pojemnikami.