08.04.21

Gr. I

Temat dnia: Małe i duże zwierzęta

 

CELE OGÓLNE:

  • rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt dorosłych i młodych: koń – źrebak,
    krowa – cielak, świnia – prosiak, kura – kurczak;
  • kształtowanie umiejętności łączenia w pary zwierząt dorosłych i młodych;
  • rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze

Zabawa ruchowa – „Kurki”  – https://www.youtube.com/watch?v=aP_KqxGtAso

Potrzebne nam będą grzędy dla kurki – może być chusteczka lub kawałek sznurka.

 

Zabawa przy piosence „Ciała kształt” – https://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw

 

 

Chodzi kurka – słuchanie wiersza I. Salach połączone z rozmową na temat jego treści.

Chodzi kurka
Iwona Salach

Chodzi kurka po ogródku,
małe ziarnko trzyma w dzióbku.
A dla kogo? A dla dzieci,
co gromadka za nią leci.

Po ogródku chodzi kurka
i pazurkiem czyści piórka,
a za kurką kogut – tatko
pilnie strzeże swego stadka.

Rodzic pyta dzieci:

Jakie zwierzątko chodziło po ogródku?;

Dla kogo kura niosła ziarenko?;

Kto latał za kurką?;

Kto pilnował stada?

„Rodzina zwierząt” – zabawa dydaktyczna. Rodzic rozkłada obrazki przedstawiające zwierzęta z wiejskiego podwórka: krowę, świnię, kurę, konia, cielaka, źrebaka, kurczaka, prosiaka. Dzieci oglądają obrazki
z dorosłymi zwierzętami i ich dziećmi. Podają ich nazwy i łączą je w pary. Naśladują poruszanie się zwierząt oraz głosy, które wydają.

Plansze zwierząt pdf. do drukuhttps://przedszkolankowo.pl/2017/03/26/mieszkancy-wsi-plansze/

Jeśli nie mamy możliwości wydrukowania obrazków, możemy wykorzystać grę interaktywną :

Gra interaktywna – ” Mamy i ich dzieci”

https://wordwall.net/pl/resource/1347779/zwierz%C4%99ta-hodowlane-mamy-i-dzieci 

 

Praca plastyczna – krowa z odbicia dłoni https://supersimple.com/article/handprint-cows/

 

Zwierzęta domowe – kolorowanki

https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanki/zwierzeta_domowe/