5 marca – piątek

Temat dnia – Marcowe eksperymenty

Cele: pobudzanie rozwoju intelektualnego przez eksperymentowanie, stawianie hipotez i ich sprawdzanie.

„Korzystamy z poziomicy” – zadaniem dziecka jest zbudowanie dwóch równych wież z klocków. Aby sprawdzić, czy budowle są równej wysokości dziecko z pomocą rodzica przykłada probówkę z wodą. Jeśli pęcherzyk powietrza znajduje się na środku, budowle są równe. Aby praca nie była zbyt łatwa, warto do tej zabawy wykorzystać dwa rodzaje klocków o różnej wielkość.

„Jak powstaje deszcz?” – domowy eksperyment do którego potrzebujemy: 2 szklanki, dzbanek z ciepłą wodę, talerzyk oraz folię aluminiową, którą wcześniej należy włożyć do zamrażalki.

Do wykonania doświadczenia prosimy o pomoc rodzica. Mamo, tato pomóż dziecku nalać ciepłej wody do dwóch szklanek, na jednej z nich dziecko kładzie talerzyk, a na drugiej kawałek schodzonej wcześniej w zamrażalce folii aluminiowej. Talerzyk i folia aluminiowa w naszym doświadczeniu  symbolizują chmury. Po chwili zaczynamy obserwować zjawisko parowania wody i gromadzenia się pary na powierzchni talerzyka i folii aluminiowej. Przy podnoszeniu talerzyka krople wody spadają , a po podniesieniu folii aluminiowej widoczne jest na jej powierzchni zaparowanie. Rodzicu zapytaj dziecko o jego spostrzeżenia podczas wykonywania doświadczenia.

Zapraszamy do obejrzenia filmików:

https://www.youtube.com/watch?v=KdtRhnwMysU

https://www.youtube.com/watch?v=rvTLwn27mE4

 

Praca z książką: Plac zabaw. Sześciolatek. Karty pracy. Część 3

Praca z KP 26 a – zaznacz poziom wody w butelkach.

Praca z KP 26 b – dorysuj elementy tak, by na jednym była zima, a na drugim wiosna, czytanie wyrazów.