3 marca – środa

Temat dnia: Jak się ubrać wiosną?

Cele: wdrożenie do odpowiedzialności za własne zdrowie i samopoczucie; rozwijanie kompetencji językowych przez analizę głosek w słowie.

 

„Wiosenne ubrania” – rozmowa z dzieckiem na temat jakich zmian dokonujemy wiosną w naszej garderobie. W jaki sposób ubieramy się zimą, a jak wiosną? Co się zmienia i dlaczego? Zachęcamy dziecko do narysować elementów garderoby, które jego zdanie zakładamy w okresie wiosennym.

 

Katar – wprowadzenie dziecka w temat wiersza krotką rozmową na temat przyczyn chorowania.

„Katar” – Jan Brzechwa

 

https://www.youtube.com/watch?v=9E_5LNdKcAU

Jak możemy dbać o zdrowie?” – zabawa językowa. W nawiązaniu do wiersza „Katar” j. Brzechwy, rodzic prosi dziecko, aby jednym słowem odpowiedziało, jak możemy zadbać o nasze zdrowie wiosną. Możemy naprowadzić dziecko na takie słowa jak: higiena, ubranie, chusteczka, mycie, ręce itp. przez podawanie ich dziecku w formie analizy głosek. Zadaniem dziecka jest wówczas dokonać syntezy głosek i wypowiedzieć całe słowo.

 

Praca z książką:  Plac zabaw. Sześciolatek. Karty pracy. Część 3.;

Praca z KP3.24 – wycinanie fragmentów ilustracji, wyklejanie ich na kartkę.

Praca z KP3.25a – zaznaczenie właściwego zachowania, kreślenie wzorów wokół obrazka.

Praca z KZ s. 52-53 – naklejanie elementów z W, omówienie ilustracji przedstawiających wiosenną pogodę, czytanie tekstów literowo -obrazkowych.

Wiosna – karta pracy

 

https://puchatek-kudowa.pl/wiosna-karta-pracy/

 Gra edukacyjna dla dziecka – dopasuj ubrania do pory roku.

 

https://wordwall.net/pl/resource/1300582/dopasuj-ubrania-do-pory-roku